Gissa ratten! Vad kan det vara?

Forumet för de tekniska frågorna.
Post Reply
jsoderbe
Posts: 642
Joined: Sat Feb 14, 2009 3:22 pm

Gissa ratten! Vad kan det vara?

Post by jsoderbe »

Hallå igen,

Det sitter en gammal sportratt i min -72 T coupé. Det är en äldre Momo om jag läste loggan rätt, som är i lite sorgligt skick. Skulle tippa att den är sen 70-tal eller tidig 80-tal. Vad kan det vara för något? Är det något att lägga ner tid på att fixa upp?

Image

Skinnet är fint, men rattcentrum är borta och stommen oxiderad.

Mvh Johan
User avatar
Parced911
Posts: 1248
Joined: Sat Aug 13, 2005 10:53 pm
Location: Stockholm/Värmdö

Post by Parced911 »

Glöm ratten, om du inte gillar den förstås. Den är inte "tidskorrekt" och kostar som en ny att fixa till.

Jag vill dock köpa dina stolar!!!
Pär
Carrera 2.7 RS -73 lwt Silver replika på 1979 SC
E Coupé -73 Dalmtian blue (orginal brux)
A6 -98 Dunkelblau
jsoderbe
Posts: 642
Joined: Sat Feb 14, 2009 3:22 pm

Post by jsoderbe »

Hej Pär,

Stolarna är inte till salu, ballare stolar finns inte till 911-orna. Tyvärr är de omklädda i fel färg, inredningen är brun och framstolarna är ljusare. Funderar på att byta till svart inredning i den, jag menar lacken är ändå fel färg, men jag har inte bestämt mig riktigt ännu. Undrar om man kan lackera stolarna?

Tack för info om ratten, då slapp jag ett dåligt samvete. Det får bli en träratt tills jag har hittat en fräsch originalratt!

Mvh Johan
User avatar
tommyrecaro
Posts: 698
Joined: Mon Aug 15, 2005 2:45 pm
Location: Eskilstuna
Contact:

Post by tommyrecaro »

Är du säker på att de är omklädda? Tyckte de såg helt korrekta ut. Undrar om dom (tyskarna) inte satte i beiga stolar till brun inredning. Har i alla fall aldrig sett bruna Recaro Sport. Udda färg, ball inredning=värt att bevara!

Tommy
911S 2.2 kupé 1971 (signalorange 1414)
911T 2.2 Sportomatic kupé 1970 (rödmetallic 8181)
jsoderbe
Posts: 642
Joined: Sat Feb 14, 2009 3:22 pm

Post by jsoderbe »

Nej, de är ljusare än resten av inredningen. Jämför gärna med skinninlägget på instrumentbrädan, och dörrsidorna. Även baksätet är mörkare. Tänkte samma sak som dig innan, men mattor och allt är slut och det passar inte superbra till en gul bil heller. Men vi får se! Det viktigaste är att stolarna inte blir skadade om man lackar.

Mvh Johan
Post Reply