Tänkte försöka "tighta" till mitt växellänkage inför denna säsong, vill ha mer distinkta lägen. Någon som vet hur glapp kopplingsknuten skall vara? Min är väääldigt glapp, men ska det finnas spel i längsled? Se bilden.
Tänkte beställa "hona" och "styrring" och funderar nu på om kopplingsknuten också är dålig, den glappar som sagt väldigt mycket i längsled, men det ser lite ut som om det skulle vara så
Tacksam för info om hur det skall vara!
Växellänkage - kopplingsknut
Växellänkage - kopplingsknut
Porsche 911 Carrera S -05 (997) seal grey, manual.
Porsche 911 -74 (2.7) - sold.
Volkswagen 1200 -63, soltak - sold.
Porsche 911 -74 (2.7) - sold.
Volkswagen 1200 -63, soltak - sold.
Har man "stum" knut och mjuka motorfesten så rycks växlarna ur. Har man helt solida fästen kan man tighta till. Jag vet faktiskt inte vad ett "standardglapp är men det skall vara ett ganska stort spel. En "ofarlig" upstyrning kan vara att byta till ellefantfot, om man har en 72:a, eller byta busningarna under spaken.
Pär
Pär
Carrera 2.7 RS -73 lwt Silver replika på 1979 SC
E Coupé -73 Dalmtian blue (orginal brux)
A6 -98 Dunkelblau
E Coupé -73 Dalmtian blue (orginal brux)
A6 -98 Dunkelblau