Hej igen!
Min oljetrycksgivare på cabben slår i taket direkt jag slår på tändningen. Kan det vara en kass oljetrycksgivare? Jag har mätt kabeln, och den är hel, och jag har testat ett annat instrument jag hade liggande utan skillnad.
Jag tänkte prova att byta ut den mot en jag har liggande, men vad använder man för verktyg för att byta givaren? Jag har AC i bilen, så det är för trångt för en vanlig nyckel, utan jag måste skruva ur den ovanifrån. Någon som har några tips?
Mvh Johan
Specialverktyg för att byta oljetrycksgivare?
Du kan ju prova att lossa/jorda sladden från givaren så ser du ju om det är givaren som är paj.
Du kanske kan lossa på AC pumpen för att komma åt bättre?
Tydligen ska man vara lite försiktig när man lossar den så man inte bryter för mycket på godset i blocket, läste på Pelican att det kan spricka.
Du kanske kan lossa på AC pumpen för att komma åt bättre?
Tydligen ska man vara lite försiktig när man lossar den så man inte bryter för mycket på godset i blocket, läste på Pelican att det kan spricka.
/Magnus Wennerberg,
911 Targa -77.
911T Coupe -69.
924 -79
931 -79
911 Targa -77.
911T Coupe -69.
924 -79
931 -79
Tackar Magnus. Jag provade det, precis som du sa, och då gick mätaren ner till noll med tändningen på. Problemet är att den drog iväg igen när jag provade den andra givaren jag hade trots att jag jordade den, vilket kan tyda på att den också är trasig.
Men med tanke på hur givaren är utformad så måste den gå att skruva ur ovanifrån. Det kanske går med en hylsa i storlek 34, men jag ville kolla med panelen om någon har ett klurigt tips innan jag börjar kladda....
Mvh Johan
Men med tanke på hur givaren är utformad så måste den gå att skruva ur ovanifrån. Det kanske går med en hylsa i storlek 34, men jag ville kolla med panelen om någon har ett klurigt tips innan jag börjar kladda....
Mvh Johan