Hej!
Jag tänkte spara mig lite tid och fråga medlemmarna här hur mycket som är en lagom sänkning? Jag skulle vilja ha ner både cabben och gulingen 4 cm, kanske 5 cm, närmare marken. Frågan är om någon kan tipsa hur mycket jag ska flytta torsionsstavarna? Det tar ganska mycket tid att flytta, montera ihop, sänka ner, köra en sväng, kontrollmäta, upp igen, flytta...
Mvh Johan
Tips på lagom sänkning?
Jag hade stor hjälp av den här:
http://www.rennlight.com/cgi-bin/spring.cgi
Jag minns inte vad de olika höjderna/vinklarna innebär i mått från skärmkant till mark men det går att hitta info om på t ex pelicanparts forum.
/Calle
http://www.rennlight.com/cgi-bin/spring.cgi
Jag minns inte vad de olika höjderna/vinklarna innebär i mått från skärmkant till mark men det går att hitta info om på t ex pelicanparts forum.
/Calle
911 E Coupé -71 (biltråd)
VW 223 Kleinbus -61
VW 223 Kleinbus -61
Den funkade bra för mig också, "race ride height".Calle Sundin wrote:Jag hade stor hjälp av den här:
http://www.rennlight.com/cgi-bin/spring.cgi
Jag minns inte vad de olika höjderna/vinklarna innebär i mått från skärmkant till mark men det går att hitta info om på t ex pelicanparts forum.
/Calle
Behåller man samma stavar som innan är det enklare. Minsta vinkel ändring är ca: 1 grad, vilket motsvarar ca 5mm i höjd. Så för en utgångs justering skulle jag mäta vinklen minska den 10 grader och prova. Helt säkert får du justera någon gång för att få det som du vill.
Får väl slänga in brasklappen att det är lite mellan tummen och pekfingret och PTFE-minnet...
/Magnus Wennerberg,
911 Targa -77.
911T Coupe -69.
924 -79
931 -79
911 Targa -77.
911T Coupe -69.
924 -79
931 -79