Kunglig provinens

Här förs diskussioner gällande gamla Porsche 911, 912, 914 m.fl.
User avatar
RS Jesper
Posts: 178
Joined: Sun Feb 24, 2008 5:13 pm
Location: Amsterdam

Post by RS Jesper »

Challe wrote:
Är det här en generationsfråga? Jag är född 1975 och tycker mig märka att de som blir varma i skrevet av Ronnie Pettersson och Prins Bertil är äldre.
Va f-n, är jag gubbe redan :lol:

Jag har personligen går väl inte igång på kunga familj eller allmänt kändisskap, men hey! Vi snackar Ronnie Pettersson nu, jag är född 67, jag föddes under en tid då det bara fanns 1 tv kanal och det enda tecknat man kunde se var Disneys julafton, alla skulle köra 142 alt saab 99...

Har en farsa som var ohälsosamt intresserad av F1 under -60 -70 tal och för mig som verkligen avskydde bollsporter så blev Ronnie idolen över allt annat, idag med lite distans så värderar jag dock Joakim Bonnier lika högt även om det var lite före min tid. Bilen som diskuteras i slutet av denna tråd skulle jag gärna vilja ha!viewtopic.php?t=1849&start=0&postdays=0 ... &highlight

Och eftersom jag är så gammal så är jag ju naturligtvis även så pass gubbsjuk så att jag skulle gå igång på att äga Brittneys rosa 996a kanske tom skulle bli lika "het i brallan" av det som när jag provsatte denna bil 1972

Image
Challe!
Jag tror Christian (chriswhite911s) har funderingar på att sälja "Bonnier Targan", pga av tidsbrist och för mycket fordon.
Skicka ett PM om du är sugen vetja... Frågan är fri! :lol:
Carrera RS-73
Citroën 2CV Sahara
Subaru WRX STI
User avatar
Challe
Posts: 95
Joined: Fri Feb 29, 2008 11:14 am

Post by Challe »

:shock:
Det är svårt, men jag måste motstå frestelsen, vill inte veta, jag tror dessutom att den kan bli riktigt dyr...

Måste nog dessutom bygga ut garaget innan jag börjar på ett nytt projekt... det lutar åt att 914 blir en "keeper"...
__________________________________________
Porsche 914 2l -73

"It is better to wear out than to rust out!"
Post Reply