lite YouTube
Re: lite YouTube
Åka Mustang på Knutstorp?
Varsågoda:
https://www.youtube.com/watch?v=4ZP6CWIRd9I
Bromsarna är inte utsorterade därav den lugna körningen på rakan.
Varsågoda:
https://www.youtube.com/watch?v=4ZP6CWIRd9I
Bromsarna är inte utsorterade därav den lugna körningen på rakan.
PCS 13359
911SC 1982
Ford Mustang 1965 busbil
911SC 1982
Ford Mustang 1965 busbil
Re: lite YouTube
Porsche 911, 1977
DP-Zirkelbach
3.0
Röd
Porsche 911, 1971
Busbygge
2.5
Silver
DP-Zirkelbach
3.0
Röd
Porsche 911, 1971
Busbygge
2.5
Silver
Re: lite YouTube
Så jäkla cool!Jesse wrote: ↑Mon Sep 12, 2022 7:10 pm Otroligt tidsdokument från Ringen 1972.
https://m.youtube.com/watch?v=G0cr8_Wahso
Red Bulls Helmut Marko dyker upp också.
/Magnus Wennerberg,
911 Targa -77.
911T Coupe -69.
924 -79
931 -79
911 Targa -77.
911T Coupe -69.
924 -79
931 -79
Re: lite YouTube
1982 Monte
En och annan riktigt riktig bil. 8 av de 16 första var Porsche. 50 upplagan av tävlingen. Tex var Barth 10:a med en 924.
Röhrl snabbast med en Opel Ascona 400, de byggdes av Irmscher i Winnenden nord öst om Stuttgart. Lite drygt 20 mil från Opel i Rüsselsheim och reggae på GG plåtar - Gross Gerau som alla bilar i Rüsselsheim, där ligger Opels huvudanläggning. 40 år och lite till har passerat en quttro tvåa och och så två SC. Ett par Quattros havererade precis som en 308 för att nämna några - stort manfall.
https://www.youtube.com/watch?v=R2cR3c6tIDg
En och annan riktigt riktig bil. 8 av de 16 första var Porsche. 50 upplagan av tävlingen. Tex var Barth 10:a med en 924.
Röhrl snabbast med en Opel Ascona 400, de byggdes av Irmscher i Winnenden nord öst om Stuttgart. Lite drygt 20 mil från Opel i Rüsselsheim och reggae på GG plåtar - Gross Gerau som alla bilar i Rüsselsheim, där ligger Opels huvudanläggning. 40 år och lite till har passerat en quttro tvåa och och så två SC. Ett par Quattros havererade precis som en 308 för att nämna några - stort manfall.
https://www.youtube.com/watch?v=R2cR3c6tIDg
Re: lite YouTube
De där Opel Ascona 400 är ju bra fräcka. Såg en äkta på en rallytävling i Katrineholm för några år sen.Johannes wrote: ↑Mon Sep 26, 2022 5:12 pm
Röhrl snabbast med en Opel Ascona 400, de byggdes av Irmscher i Winnenden nord öst om Stuttgart. Lite drygt 20 mil från Opel i Rüsselsheim och reggae på GG plåtar - Gross Gerau som alla bilar i Rüsselsheim, där ligger Opels huvudanläggning. 40 år och lite till har passerat en quttro tvåa och och så två SC. Ett par Quattros havererade precis som en 308 för att nämna några - stort manfall.
Fanns även en Manta 400 där och lite lustigt att den satt en Porsche varvräkare i den, tror det är original
-72 ex racer
Re: lite YouTube
Det här är resurser utöver det vanliga i renoveringssvängen
https://www.youtube.com/watch?v=c3uKrV7Dbvc&t=334s
https://www.youtube.com/watch?v=c3uKrV7Dbvc&t=334s
Re: lite YouTube
Tuthill’s film från safarirallyt.
https://youtu.be/CFghtD7QQ4I
https://youtu.be/CFghtD7QQ4I
RS -73 Replica | PCS 2424b
Re: lite YouTube
Här har vi en film som pekar på några detaljer som skiljer 911F:
https://www.youtube.com/watch?v=VpLQXU3YnuE
Därmed inte sagt att han pekade på de detaljer som jag brukar kika efter: Placeringen av locket till bakre torsions-stavarna för att se huruvida det är LWB eller SWB och framlysena för att se om det är europa-modell eller USA-modell.
m v h Henrik
https://www.youtube.com/watch?v=VpLQXU3YnuE
Därmed inte sagt att han pekade på de detaljer som jag brukar kika efter: Placeringen av locket till bakre torsions-stavarna för att se huruvida det är LWB eller SWB och framlysena för att se om det är europa-modell eller USA-modell.
m v h Henrik
Re: lite YouTube
Kul tidsepok, alla kör över förmågan. Många idag dyra bilar som kom undan med blotta förskräckelsen.
Säkerhetstänket ligger i nivå med Arab drifting filmerna
911T Targa-72
911 Targa-74
911- 75
911 Turbo-80 Micke Svens motor
911 Targa-74
911- 75
911 Turbo-80 Micke Svens motor
Re: lite YouTube
För er som inte känner till Arab drift så får ni en länk till förare som är passagerare. Tillika helt utan konsekvenstänk och medmänskligt omdöme.
https://m.youtube.com/watch?v=Q4u2TneAgQ0
Finns hur mycket som helst i denna genre.
https://m.youtube.com/watch?v=Q4u2TneAgQ0
Finns hur mycket som helst i denna genre.
911T Targa-72
911 Targa-74
911- 75
911 Turbo-80 Micke Svens motor
911 Targa-74
911- 75
911 Turbo-80 Micke Svens motor
Re: lite YouTube
Det här var en ny genre för min del. Vahnsinn!
Re: lite YouTube
King of the hill porschen. Kul historia med Frau Baer också,
https://www.youtube.com/watch?v=JfqMFAGkLcY&t=394s
Dokumentär från tiden.
https://www.youtube.com/watch?v=LmknHpQSJeg
Underbar vägbit, körde den när jag var i Los Angeles för några år sedan. Numera är den inte riktigt lika lantlig, fler lyxiga hus i området.
https://www.youtube.com/watch?v=JfqMFAGkLcY&t=394s
Dokumentär från tiden.
https://www.youtube.com/watch?v=LmknHpQSJeg
Underbar vägbit, körde den när jag var i Los Angeles för några år sedan. Numera är den inte riktigt lika lantlig, fler lyxiga hus i området.
/Magnus Wennerberg,
911 Targa -77.
911T Coupe -69.
924 -79
931 -79
911 Targa -77.
911T Coupe -69.
924 -79
931 -79
Re: lite YouTube
Chris Harris kör Tuthill 911K
~840kg och motor som varvar till 11000RPM
https://youtu.be/AndH7Xm3ds0?si=R_lYUneNyPzRQW8x
~840kg och motor som varvar till 11000RPM
https://youtu.be/AndH7Xm3ds0?si=R_lYUneNyPzRQW8x
66-912 2.8L
61- Bubbla 1.2L
61- Bubbla 1.2L
Re: lite YouTube
Intressant klipp på flera sätt, bla hur viktig buren är i rally..
Undrar ifall de riktade upp även främre högersidan av karossen eller skar bort den och ersatte med en ny sida då den såg bra
knöglig ut. Förr i tiden hade man nog skrotat den karossen rätt snabbt och flyttat över delarna till en annan..
Härlig sång i maskinen när de är ute och gasar sen.
-72 ex racer
Re: lite YouTube
Lite insperation/vinterboost om någon behöver för att komma igång.....
https://www.youtube.com/watch?v=6fWCJChCNUc
https://www.youtube.com/watch?v=6fWCJChCNUc
911 Carrera 3.0 Coupé -77
Re: lite YouTube
Det funkar inte att knäppa med fingarna, har försökt i flera år med min 924 turbo, men det händer INGENTING!
/Magnus Wennerberg,
911 Targa -77.
911T Coupe -69.
924 -79
931 -79
911 Targa -77.
911T Coupe -69.
924 -79
931 -79
Re: lite YouTube
Det är så sant som det är sagt! Kanske är många som intalar sig det innan man påbörjar ett projekt....
911 Carrera 3.0 Coupé -77
Re: lite YouTube
Man får använda pannbenet istället för att knäppa med fingrarna
Porsche 911, 1977
DP-Zirkelbach
3.0
Röd
Porsche 911, 1971
Busbygge
2.5
Silver
DP-Zirkelbach
3.0
Röd
Porsche 911, 1971
Busbygge
2.5
Silver
Re: lite YouTube
Intressant clip!
Det var verkligen tattarlagat kring torsionhuset när han började - sällanskådat något liknande. Men det förefaller som om han fuskar och skippar förstärkningsplåten inne i rambenet. Samtidigt varför i hela fridens namn inte byta ut hela röret? Inte gratis såklart men enkelt att byta. Trösklar är lurigt eller åtminstone avigt med delar. Delvis beroende på årsmodell. Kanske har det blivit bättre. De Porsche har eller åtminstone hade för något år sedan var de med pressning och då tarvas den stora kromlisten typ S. Eller de från senare Carreror.
Det finns några finesser vid byta av helt rör, Man svetsar inre plåten på bänk mot röret och likaså den mellanvägg som ska förstärka. Den yttre gäller att få rund så gummit kan rotera.
Trösklar från Dansk är ett skämt.För mjuk plåt och för breda. Men släta på utsidan. Skulle man ändå väl såna så blir det nog i de flesta fall att kap upp dem i radien in mot övre punktsvetsningen för att de inte ska hamna utanför dörren - kanske har de gjort om det på senare tid men inget bräcker originalplåt Porsche.
Han har att göra.
Det var verkligen tattarlagat kring torsionhuset när han började - sällanskådat något liknande. Men det förefaller som om han fuskar och skippar förstärkningsplåten inne i rambenet. Samtidigt varför i hela fridens namn inte byta ut hela röret? Inte gratis såklart men enkelt att byta. Trösklar är lurigt eller åtminstone avigt med delar. Delvis beroende på årsmodell. Kanske har det blivit bättre. De Porsche har eller åtminstone hade för något år sedan var de med pressning och då tarvas den stora kromlisten typ S. Eller de från senare Carreror.
Det finns några finesser vid byta av helt rör, Man svetsar inre plåten på bänk mot röret och likaså den mellanvägg som ska förstärka. Den yttre gäller att få rund så gummit kan rotera.
Trösklar från Dansk är ett skämt.För mjuk plåt och för breda. Men släta på utsidan. Skulle man ändå väl såna så blir det nog i de flesta fall att kap upp dem i radien in mot övre punktsvetsningen för att de inte ska hamna utanför dörren - kanske har de gjort om det på senare tid men inget bräcker originalplåt Porsche.
Han har att göra.