Chassifrågor 911

Forumet för de tekniska frågorna.
Post Reply
jsoderbe
Posts: 642
Joined: Sat Feb 14, 2009 3:22 pm

Chassifrågor 911

Post by jsoderbe »

Hej,

jag håller på lite halvintensivt med att ytbehandla, blästra och pulverlackera diverse chassidelar just nu. Självklart dyker lite frågor upp, om någon vänlig själ kan hjälpa mig med dem....

En sak jag tänkte på är torsionsstavarna. Jag har en hög bak-stavar liggande, och såvitt jag vet är 23 mm standard på en -73:a. Men jag har också några som är c:a 24,5 mm, och några jag tror är 26 mm. Är de SC resp Carrera eller är 26 mm turbo? Hur blir ett early targachassi med 24,5 mm och Bilstein Sport-dämpare bak? Lagom hårt eller olidligt för gatkörning?

Sedan har jag lite funderingar på bussningar; Jag har en extra framvagn och en extra bakvagn liggande som jag tänkte lämna iväg för blästring och pulverlackering. Frågan är bussningarna: Hur mycket kostar det att byta alla bussningar och hur mycket jobb är det? Kan man göra allt själv eller behövs en press? Jag försökte klura ut vilka bussningar som fanns via Ferdinands hemsida, men det är lite lurigt att se vad som är metall resp gummi när allt är svartvitt. Var köper man dessa bussningar bäst och billigast?

Mvh Johan
Post Reply