Byta kamaxlar i en 911 E

Forumet för de tekniska frågorna.
Post Reply
User avatar
lage lindfors
Posts: 23
Joined: Wed Nov 11, 2009 2:15 pm

Byta kamaxlar i en 911 E

Post by lage lindfors »

Jag har försökt att få tag i kamaxlar till min 911 E 1973 dvs med MFI men ej lyckats få tag i varken nya eller begagnade. Kan man byta till andra kamaxlar typ S och ändå få en bra gång i bilen? Tacksam om någon kan ge mig tips på vad som är möjligt. lage.lindfors@allt2.se. eller 070/6595623.

Lage Lindfors
User avatar
MagnusS
Posts: 24
Joined: Tue Aug 19, 2008 9:44 pm
Location: strömstad

Re: Byta kamaxlar i en 911 E

Post by MagnusS »

Det är nog svårt att få det att fungera med andra kammar en de som är gjorda till MFI (E,S, RS) för vänsterkammer har en speciell drivning till mfi pumpen. Har du kollat upp om det går att slipa om dina befintliga kammar? Elleman Jacobsen i Partille gör sådana jobb utan att ruinera en.
lage lindfors wrote:Jag har försökt att få tag i kamaxlar till min 911 E 1973 dvs med MFI men ej lyckats få tag i varken nya eller begagnade. Kan man byta till andra kamaxlar typ S och ändå få en bra gång i bilen? Tacksam om någon kan ge mig tips på vad som är möjligt. lage.lindfors@allt2.se. eller 070/6595623.

Lage Lindfors
User avatar
lage lindfors
Posts: 23
Joined: Wed Nov 11, 2009 2:15 pm

Post by lage lindfors »

Tack för tipset. Jag skall kontakta den firman för att se om det går att laga mina kamaxlar.
Lage
User avatar
MagnusS
Posts: 24
Joined: Tue Aug 19, 2008 9:44 pm
Location: strömstad

Post by MagnusS »

Adressen är:
ellemann-jakobsen-bilverkstad-kb
031 441392 Eckens v. 14 433 33 PARTILLE
lage lindfors wrote:Tack för tipset. Jag skall kontakta den firman för att se om det går att laga mina kamaxlar.
Lage
Post Reply