70-tals targa med 80-tals "touch"...
-
- Posts: 100
- Joined: Fri Apr 27, 2012 7:57 am
- Location: Svartsjölandet
70-tals targa med 80-tals "touch"...
Last edited by Aircooled Crazy on Tue Jul 31, 2012 10:11 am, edited 1 time in total.
911T Targa 2.4
Karmann Ghia Coupe
VW Single Cab
Karmann Ghia Coupe
VW Single Cab
-
- Posts: 100
- Joined: Fri Apr 27, 2012 7:57 am
- Location: Svartsjölandet
Det är inte nuvarande ägare som renoverat den, jag har sett bilen med gamle ägaren på bil cruising i Dalarna.Sven wrote:Mikael hänger på detta forum, kommer dock inte ihåg hans nick.
Alla som var med på Taxinge förra året kommer ihåg hans fina 356 cab, han gör väldigt fina renoveringar, så det där med mycket optimistisk vet jag inte om jag håller med om.
Att nuvarande ägare är en seriös renoverare, behöver inte betyda per automatik att denna bil är korrekt renoverad.
Om han "hänger" här kan han kanske lägga upp en presentation på bilen, det vore lite intressant.
Jag tycker personligen fortfarande utifrån det jag ser på bilderna att priset är optimistiskt, det är upp till dig och andra forum medlemmar att bilda sig sin egna åsikt.
911T Targa 2.4
Karmann Ghia Coupe
VW Single Cab
Karmann Ghia Coupe
VW Single Cab
Hej alla nyfikna det är min bil eller rättare sagt fruns om man skall gå på registreringshandlingarna.
Lite kort om bilen förutom det som står i annonsen,
Det är inte jag som har renoverat bilen 88-95 dock så utgick man från en bra bil (lite rost) rensade hela karossen tom, lagade seriöst den rost som var.
Bilen är idag helt fri från allt vad rost heter dessutom rostskyddad på ett sett som förmodligen är bättre än vad som kom från fabrik.
Mätarställningen 10300mil är enligt min bedömning korrekt, har alla bes. protokoll sedan -95, totalt 700mil sedan renovering.
Jag har i år åtgärdat vissa detaljer som inte var korrekta tex ny mattsats, ny radio, Blaupunkt Frankfurt av korrekt modell, original S-spoiler som bilen har varit utrustad med etc.
Har tidigare endast erfarenhet av Porsche 356 och 3,2 Carrera men har gjort en helrenovering av min -62 Super 90 Cab och vill påstå ang. priset att om man skall utföra motsvarande renovering idag så kostar bara delarna (oräknat arbetstid och bil) lika mycket som jag begär för hela bilen.
Det finns ett fåtal saker som inte är helt korrekta på bilen, bla är Targabågen lackad svart tex. men överlag är det en mycket trevlig bil med många options från fabrik. en bil som fungerar som den skall och som man vågar använda som bästa Hr doktor avsåg.
Jag brukar inte recensera en bok jag inte har läst, ordet är fritt javisst men tänk på att nätet är öppet.
Om någon är intresserad så får ni gärna komma förbi och leka "finn 5 fel" provkörning förbehålls dock endast köpare.
Hälsar,
M
Lite kort om bilen förutom det som står i annonsen,
Det är inte jag som har renoverat bilen 88-95 dock så utgick man från en bra bil (lite rost) rensade hela karossen tom, lagade seriöst den rost som var.
Bilen är idag helt fri från allt vad rost heter dessutom rostskyddad på ett sett som förmodligen är bättre än vad som kom från fabrik.
Mätarställningen 10300mil är enligt min bedömning korrekt, har alla bes. protokoll sedan -95, totalt 700mil sedan renovering.
Jag har i år åtgärdat vissa detaljer som inte var korrekta tex ny mattsats, ny radio, Blaupunkt Frankfurt av korrekt modell, original S-spoiler som bilen har varit utrustad med etc.
Har tidigare endast erfarenhet av Porsche 356 och 3,2 Carrera men har gjort en helrenovering av min -62 Super 90 Cab och vill påstå ang. priset att om man skall utföra motsvarande renovering idag så kostar bara delarna (oräknat arbetstid och bil) lika mycket som jag begär för hela bilen.
Det finns ett fåtal saker som inte är helt korrekta på bilen, bla är Targabågen lackad svart tex. men överlag är det en mycket trevlig bil med många options från fabrik. en bil som fungerar som den skall och som man vågar använda som bästa Hr doktor avsåg.
Jag brukar inte recensera en bok jag inte har läst, ordet är fritt javisst men tänk på att nätet är öppet.
Om någon är intresserad så får ni gärna komma förbi och leka "finn 5 fel" provkörning förbehålls dock endast köpare.
Hälsar,
M
-
- Posts: 100
- Joined: Fri Apr 27, 2012 7:57 am
- Location: Svartsjölandet
Ute igen, med mer korrekta fälgar och targa båge....
(så rubriken är inte lika aktuell längre)
http://www.blocket.se/stockholm/Porsche ... 1.htm?aw=1
(så rubriken är inte lika aktuell längre)
http://www.blocket.se/stockholm/Porsche ... 1.htm?aw=1
911T Targa 2.4
Karmann Ghia Coupe
VW Single Cab
Karmann Ghia Coupe
VW Single Cab
Uppdatering
Hejsan! lite uppdatering,
Bilen såldes i början av juni till Schweiz, jag fick nöjet att kombinera leverans med en veckas bilsemester vid Garda-, Como- och Maggiore sjöarna i norra Italien.
Fuskade lite med biltåg mellan Hamburg och Bolzano annars fick Targan bekänna färg på fantastiska vägar, något jag kan rekommendera, Lombardiet är en oerhört vacker region som lämpar sig väl för inspirerande Porsche-körning.
Paus med utsikt över Gardasjön
Bilen med ny registrering och fetare bakdäck för att bättre fylla ut Carreraskärmarna bak.
Bilen såldes i början av juni till Schweiz, jag fick nöjet att kombinera leverans med en veckas bilsemester vid Garda-, Como- och Maggiore sjöarna i norra Italien.
Fuskade lite med biltåg mellan Hamburg och Bolzano annars fick Targan bekänna färg på fantastiska vägar, något jag kan rekommendera, Lombardiet är en oerhört vacker region som lämpar sig väl för inspirerande Porsche-körning.
Paus med utsikt över Gardasjön
Bilen med ny registrering och fetare bakdäck för att bättre fylla ut Carreraskärmarna bak.
-
- Posts: 100
- Joined: Fri Apr 27, 2012 7:57 am
- Location: Svartsjölandet
Det som ser ut som 2 hål på bilden är i verkligheten 2 gummitäckpluggar som täcker de 2 små hålen i tröskeln som används för att fästa aluminium-dekoren som ingår i "S" kittet tillsammans med skärmkants-listerna i alu. som bilen var beställd med.
Dessa tröskel-lister monterades aldrig tillbaka när renoveringen var klar -95.
Dessa tröskel-lister monterades aldrig tillbaka när renoveringen var klar -95.
Beats me! eftersom bilen egentligen skall ha S-lister utgick jag från att hålen är för att fästa dessa.
Hursom helst, det man ser på bilden är i alla fall gummipluggarna som täcker betydligt mindre hål, det finns även ett snarlikt hål i bakkant av framskärmarna som inte syns på bilden därför att det inte sitter någon täckplugg där, kanske var det motsvarande hål framför torosion-locken också, minns inte exakt.
Kan även vara så att pluggarna täcker hål som man använt när man Dinitrol-behandlade bilen.
Hursom helst, det man ser på bilden är i alla fall gummipluggarna som täcker betydligt mindre hål, det finns även ett snarlikt hål i bakkant av framskärmarna som inte syns på bilden därför att det inte sitter någon täckplugg där, kanske var det motsvarande hål framför torosion-locken också, minns inte exakt.
Kan även vara så att pluggarna täcker hål som man använt när man Dinitrol-behandlade bilen.