911 Carrera Targa 1985 RHD kaross med papper

Sveriges bästa plats att sälja delar till gamla Porschar. 911, 912, 914, m.fl.
OBS! Endast egna annonser.
Post Reply
jsoderbe
Posts: 642
Joined: Sat Feb 14, 2009 3:22 pm

911 Carrera Targa 1985 RHD kaross med papper

Post by jsoderbe »

Hej,

Jag har köpt hem en donatorbil till min 70 T Coupe, en 911 Carrera Targa som är högerstyrd. 21000 mil, rödmetallic med vinröd inredning.

Jag har massor med delar jag ska sälja bort från den, faktiskt det mesta. Till att börja med karossen, reggad i Sverige med svenskt regnummer. Den är delvis rostlagad, men det finns rost kvar. För 25000 kr säljer jag karossen, helt tom förutom elsystem (exklusive motorhärvan), framruta, bakruta, tomma dörrar, frontlucka, motorlucka, framskärmar, kofångare, bälgar, baksäte, targatak, mattor. INGET annat finns med, den rullar alltså inte ens, är något mer kvar får det räknas som en bonus. Jag kan skicka med en nerkapad kaross som innehåller det som behövs för att bygga om den till vänsterstyrning. Detta är ett renoveringsobjekt!

Sedan finns det mer delar att köpa till, bra paketpris utlovas....


Mvh

Johan
0706704047
jsoderbe
Posts: 642
Joined: Sat Feb 14, 2009 3:22 pm

Post by jsoderbe »

Hej,

Bumpar annonsen och kollar intresset igen. Jag har en köpare på skärmar, taket och framhuven, och skulle då kunna sälja tom kaross med dörrar, bakruta, framruta, kabelstam, bakkofångare, framkofångare och lite småsaker inkluderat för 13.000 kr om jag blir av med den inom 10 dagar.

Det är alltså en RHD kaross, där jag kan skicka med plåtdelar för konvertering tillbaks till vänsterstyrning. Finns en del rost men det mesta är lagat. Bilen är krockfri och registrerad i Sverige.

Bra objekt för ett hotroddbygge, bakdatering, racebil eller att kapa upp och ge nytt liv åt en äldre bil.


Med vänlig hälsning,

Johan
0706704047
jsoderbe
Posts: 642
Joined: Sat Feb 14, 2009 3:22 pm

Post by jsoderbe »

SÅLD!

Skärmar, tak och huv ska försköna en -74 Targa, och resten ska bli ett RSR-bygge i Göteborg. Kul!


Mvh Johan
Post Reply