Två olika 911 S -73 renoveringsobjekt på Classicdriver.com
Posted: Tue Feb 10, 2015 5:55 pm
Porsche 911 Message Board Since 2005
https://early911.se/forum/
Tror du räknar lite lågt. Sen är det charmknutten Freissinger ocksåjsoderbe wrote:F-n vilka priser! Får de så mycket pengar för dem verkligen? Eller får de ens hälften? Betala 800 kkr för ett objekt där sedan ALLT ska renoveras till en kostnad av säkert 500 kkr till.... För att sedan aldrig mer användas.
Mvh, Johan
Man kan ju begära vilka priser man vill, frågan är ju vad man får...jsoderbe wrote:F-n vilka priser! Får de så mycket pengar för dem verkligen? Eller får de ens hälften? Betala 800 kkr för ett objekt där sedan ALLT ska renoveras till en kostnad av säkert 500 kkr till.... För att sedan aldrig mer användas.
Mvh, Johan
Tänkte jag skulle börja vaxa min nu.Cargasm wrote:
I Paris på retromobile såldes en 1973 RS för 1,2 miljoner € !!!
Att ha en av varje måste vara det optimalaCargasm wrote: I min värld så är min Ferrari 308 GTS en betydligt roligare och udda bil än min 1971 911T targa, men prismässigt så ligger dom numera på samma nivå. Skulle jag stå inför valet att bara äga en av dom idag så skulle det 11 gånger av 10 bli Ferrarin.
Ursäkta om jag spårade ur lite i tråden nu...
Jag fick uppgiften från en god vän i branchen som jobbar på en tysk Classic car firma, så jag tror att den blev såld. Men det va inte en auktionsbil utan en som såldes av en engelsk bilagent.peterc wrote:Var inte det där en "anka"?
På Artcurials hemsida står en Carrera RS listad som "Unsold". Tror jag stoppar in vaxburken i hyllan igen.
(Däremot såldes en 911S 1973 för 209.000 Euro)
När jag hade en Lotus Elan för några år sedan så odlade jag fram riktiga 70-tals polisonger till sambons förfäran så varje gång jag tar upp ämnet "magnum mustach" så börjar hon mumla om att sova på balkongen...Att ha en av varje måste vara det optimala Smile
Själv skulle jag vill komplettera garaget med en 308 för att ha anledning till att skaffa en fet mustasch och hawaiiskjorta Wink
Stollar!Cargasm wrote:Jag fick uppgiften från en god vän i branchen som jobbar på en tysk Classic car firma, så jag tror att den blev såld. Men det va inte en auktionsbil utan en som såldes av en engelskpeterc wrote:Var inte det där en "anka"?
På Artcurials hemsida står en Carrera RS listad som "Unsold". Tror jag stoppar in vaxburken i hyllan igen.
(Däremot såldes en 911S 1973 för 209.000 Euro)
Ja det lär inte hjälpa med vax här.tomlin wrote:Nu börjar det likna en bil i alla fall. Inget för den som är allergisk mot svetsrök dock. 911 T -72 utan motor och låda för 10.000 EUR:
http://www.classicdriver.com/en/car/por ... 972/287207
Näe där krävs det öl, svett & silvertejp !peterc wrote:Ja det lär inte hjälpa med vax här.tomlin wrote:Nu börjar det likna en bil i alla fall. Inget för den som är allergisk mot svetsrök dock. 911 T -72 utan motor och låda för 10.000 EUR:
http://www.classicdriver.com/en/car/por ... 972/287207
Det finns väl ingen som ger sig på att bygga upp denna bil igen, det hjälper inte med hur mycket öl, svett och silvertejp som helsttomlin wrote:Nu börjar det likna en bil i alla fall. Inget för den som är allergisk mot svetsrök dock. 911 T -72 utan motor och låda för 10.000 EUR:
http://www.classicdriver.com/en/car/por ... 972/287207
Ibland är inte målet det viktigaste, utan vägen dit. Det kan vara ruskigt skönt att ha en anledning till att dricka massa öl i garaget med polarnaFilipF wrote:Det finns väl ingen som ger sig på att bygga upp denna bil igen, det hjälper inte med hur mycket öl, svett och silvertejp som helsttomlin wrote:Nu börjar det likna en bil i alla fall. Inget för den som är allergisk mot svetsrök dock. 911 T -72 utan motor och låda för 10.000 EUR:
http://www.classicdriver.com/en/car/por ... 972/287207
Karossbyte..