Page 1 of 1

Två olika 911 S -73 renoveringsobjekt på Classicdriver.com

Posted: Tue Feb 10, 2015 5:55 pm
by tomlin

Posted: Tue Feb 10, 2015 9:16 pm
by HenrikL
Tur att de noga (på tre språk) skriver ut att det handlar om renoveringsobjekt. Det hade varit lätt att missa annars. :D

Posted: Wed Feb 11, 2015 5:27 pm
by tomlin
De har även en 911 E targa -72 utan papper (och inte mycket annat heller) till salu.

http://www.classicdriver.com/en/car/por ... 972/286859

Posted: Thu Feb 12, 2015 7:58 am
by jsoderbe
F-n vilka priser! Får de så mycket pengar för dem verkligen? Eller får de ens hälften? Betala 800 kkr för ett objekt där sedan ALLT ska renoveras till en kostnad av säkert 500 kkr till.... För att sedan aldrig mer användas.

Mvh, Johan

Posted: Thu Feb 12, 2015 8:52 am
by peterc
jsoderbe wrote:F-n vilka priser! Får de så mycket pengar för dem verkligen? Eller får de ens hälften? Betala 800 kkr för ett objekt där sedan ALLT ska renoveras till en kostnad av säkert 500 kkr till.... För att sedan aldrig mer användas.

Mvh, Johan
Tror du räknar lite lågt. Sen är det charmknutten Freissinger också :(

Posted: Thu Feb 12, 2015 11:44 pm
by Cargasm
jsoderbe wrote:F-n vilka priser! Får de så mycket pengar för dem verkligen? Eller får de ens hälften? Betala 800 kkr för ett objekt där sedan ALLT ska renoveras till en kostnad av säkert 500 kkr till.... För att sedan aldrig mer användas.

Mvh, Johan
Man kan ju begära vilka priser man vill, frågan är ju vad man får...
Flera stora handlare i Europa som sitter på 40-50 early elvor i lager satsar hårt på att annonsa bilarna för enorma summor för att få upp marknadspriserna.
För två år sedan blev jag personligen inbjuden av ägaren till "the gallery" i Brummen, Holland och fick besöka två av deras lager med bilar som ej annonseras.

I dessa enorma magasin hade dom över 1000 bilar :shock: :shock: :shock:
Bla över 20 st Maserati Indy (såna ser man ej längre på annons), minst 50st 911 F modell, och minst lika många pagoda mercedesar.

Jag fick förklarat för mig att dessa bilar bara stod på tillväxt, tills efterfrågan blivit långt större än tillgången.

Förra helgen besökte jag Bremen Classic Motorshow och där var den utannonserade prisnivån 75-90' € För 2.2 liters 911T bilar i mycket bra skick.

Flertalet av de bilar jag tittade på såldes under helgen, däremot så har jag ingen aning om slutpriserna.
I Paris på retromobile såldes en 1973 RS för 1,2 miljoner € !!!

Personligen tycker jag att standard 911:or med F kaross är övervärderade på kontinenten om man ser till tillverkningsantal och användningsområde.

I min värld så är min Ferrari 308 GTS en betydligt roligare och udda bil än min 1971 911T targa, men prismässigt så ligger dom numera på samma nivå. Skulle jag stå inför valet att bara äga en av dom idag så skulle det 11 gånger av 10 bli Ferrarin.

Ursäkta om jag spårade ur lite i tråden nu... 8)

Posted: Fri Feb 13, 2015 8:55 am
by peterc
Cargasm wrote:
I Paris på retromobile såldes en 1973 RS för 1,2 miljoner € !!!
Tänkte jag skulle börja vaxa min nu. :lol:

Posted: Fri Feb 13, 2015 12:23 pm
by peterc
Var inte det där en "anka"?

På Artcurials hemsida står en Carrera RS listad som "Unsold". Tror jag stoppar in vaxburken i hyllan igen.

(Däremot såldes en 911S 1973 för 209.000 Euro)

Posted: Fri Feb 13, 2015 12:34 pm
by patrik_o
Cargasm wrote: I min värld så är min Ferrari 308 GTS en betydligt roligare och udda bil än min 1971 911T targa, men prismässigt så ligger dom numera på samma nivå. Skulle jag stå inför valet att bara äga en av dom idag så skulle det 11 gånger av 10 bli Ferrarin.

Ursäkta om jag spårade ur lite i tråden nu... 8)
Att ha en av varje måste vara det optimala :)

Själv skulle jag vill komplettera garaget med en 308 för att ha anledning till att skaffa en fet mustasch och hawaiiskjorta :wink:

Image

Posted: Fri Feb 13, 2015 4:05 pm
by Cargasm
peterc wrote:Var inte det där en "anka"?

På Artcurials hemsida står en Carrera RS listad som "Unsold". Tror jag stoppar in vaxburken i hyllan igen.

(Däremot såldes en 911S 1973 för 209.000 Euro)
Jag fick uppgiften från en god vän i branchen som jobbar på en tysk Classic car firma, så jag tror att den blev såld. Men det va inte en auktionsbil utan en som såldes av en engelsk bilagent.

Att ha en av varje måste vara det optimala Smile

Själv skulle jag vill komplettera garaget med en 308 för att ha anledning till att skaffa en fet mustasch och hawaiiskjorta Wink
När jag hade en Lotus Elan för några år sedan så odlade jag fram riktiga 70-tals polisonger till sambons förfäran så varje gång jag tar upp ämnet "magnum mustach" så börjar hon mumla om att sova på balkongen... :?

Posted: Fri Feb 13, 2015 4:30 pm
by tomlin
Nu börjar det likna en bil i alla fall. Inget för den som är allergisk mot svetsrök dock. 911 T -72 utan motor och låda för 10.000 EUR:

http://www.classicdriver.com/en/car/por ... 972/287207

Posted: Fri Feb 13, 2015 4:52 pm
by peterc
Cargasm wrote:
peterc wrote:Var inte det där en "anka"?

På Artcurials hemsida står en Carrera RS listad som "Unsold". Tror jag stoppar in vaxburken i hyllan igen.

(Däremot såldes en 911S 1973 för 209.000 Euro)
Jag fick uppgiften från en god vän i branchen som jobbar på en tysk Classic car firma, så jag tror att den blev såld. Men det va inte en auktionsbil utan en som såldes av en engelsk
Stollar!
Jag börjar vaxa då så den ser fin ut till banmötessäsongen

Posted: Fri Feb 13, 2015 4:55 pm
by peterc
tomlin wrote:Nu börjar det likna en bil i alla fall. Inget för den som är allergisk mot svetsrök dock. 911 T -72 utan motor och låda för 10.000 EUR:

http://www.classicdriver.com/en/car/por ... 972/287207
Ja det lär inte hjälpa med vax här.

Posted: Fri Feb 13, 2015 5:46 pm
by Cargasm
peterc wrote:
tomlin wrote:Nu börjar det likna en bil i alla fall. Inget för den som är allergisk mot svetsrök dock. 911 T -72 utan motor och låda för 10.000 EUR:

http://www.classicdriver.com/en/car/por ... 972/287207
Ja det lär inte hjälpa med vax här.
Näe där krävs det öl, svett & silvertejp ! 8)

Posted: Sat Feb 14, 2015 9:09 am
by FilipF
tomlin wrote:Nu börjar det likna en bil i alla fall. Inget för den som är allergisk mot svetsrök dock. 911 T -72 utan motor och låda för 10.000 EUR:

http://www.classicdriver.com/en/car/por ... 972/287207
Det finns väl ingen som ger sig på att bygga upp denna bil igen, det hjälper inte med hur mycket öl, svett och silvertejp som helst

Karossbyte..

Posted: Sat Feb 14, 2015 10:09 am
by Cargasm
FilipF wrote:
tomlin wrote:Nu börjar det likna en bil i alla fall. Inget för den som är allergisk mot svetsrök dock. 911 T -72 utan motor och låda för 10.000 EUR:

http://www.classicdriver.com/en/car/por ... 972/287207
Det finns väl ingen som ger sig på att bygga upp denna bil igen, det hjälper inte med hur mycket öl, svett och silvertejp som helst

Karossbyte..
Ibland är inte målet det viktigaste, utan vägen dit. Det kan vara ruskigt skönt att ha en anledning till att dricka massa öl i garaget med polarna :D

Posted: Mon Feb 16, 2015 3:59 pm
by tomlin
Ett objekt i form av en 911 T -73 finns också hos samma säljare. Tyvärr framdaterad där bak, men det är nog det minsta problemet. Till salu för 15.000 EUR.

http://www.classicdriver.com/en/car/por ... 973/287250

Posted: Mon Feb 16, 2015 6:56 pm
by FilipF
Fattar inte hur man kan missköta några bilar (Porschar) på detta viset, bara låta de rosta sönder. Hur bär de sig åt, vi pratar ju inte 40-50 talet när man satte bilen på baksidan av gården när den gick sönder.

Förlåt offpost eller vad det nu heter, blir frustrerad när jag ser sådant

Posted: Thu Mar 05, 2015 1:24 pm
by tomlin
Enligt en DDK-tråd ska en svart ex. Italien 911 S -72 vara såld till Sverige för en tid sedan. Ser fin ut.

http://www.ddk-online.com/phpBB2/viewto ... 4&start=15

http://edwardlovett.co.uk/?portfolio=19 ... e-911-2-4s

Re: Två olika 911 S -73 renoveringsobjekt på Classicdriver.com

Posted: Sun May 17, 2015 1:08 pm
by jsoderbe
Hej, vad tror ni dessa bilar går för i verkligheten? Jag har börjat vackla om jag kommer att få ihop min -72 911 S Coupé. Den rullade och gick när jag köpte den, nu totalt nerplockad, och är non-matching. Finns rost och andra utmaningar men den är rimligt komplett med non-matching motorblock. Någon som har en idé om värde och/eller var man ska sälja den om det blir aktuellt?

Mvh Johan