gaffel och urtrampningslager 1971
Posted: Sat May 02, 2015 10:06 am
Hej,
oj blev en liten panikfråga, ska tillbaka med drivlinan idag, 911-låda med den där tryckkopplingen. Har nytt kopplingskitt, har även slipat svänghjulet så det är fint..
Dock noterade jag nu att urtrampningslagret rotera in väldigt lätt bakom gaffeln, ska det vara så? Måste man shimsa gaffeln för att kompensera för den minimala bearbetningen på svänghjulet? Kan rotera in lagret med fingrarna genom hålen i kåpan. Kan inte minnas att det gick så lätt när jag tog isär, plus att gaffelarmen har ett friglapp, känns som lagret lätt skulle kunna rotera och hoppa ur, eller löses det när jag justerar in vajern sen? Men möjlig slaglängd minskar ju tack vare glappet åt fel hål nu.
En annan fråga visst orkar men inte trycka gaffelarmen för hand? känns spontant stumt när jag försöker dra med gaffel i lagrets två öron. Antar att man blir väldigt mycket starkare med utväxlad vajer?
oj blev en liten panikfråga, ska tillbaka med drivlinan idag, 911-låda med den där tryckkopplingen. Har nytt kopplingskitt, har även slipat svänghjulet så det är fint..
Dock noterade jag nu att urtrampningslagret rotera in väldigt lätt bakom gaffeln, ska det vara så? Måste man shimsa gaffeln för att kompensera för den minimala bearbetningen på svänghjulet? Kan rotera in lagret med fingrarna genom hålen i kåpan. Kan inte minnas att det gick så lätt när jag tog isär, plus att gaffelarmen har ett friglapp, känns som lagret lätt skulle kunna rotera och hoppa ur, eller löses det när jag justerar in vajern sen? Men möjlig slaglängd minskar ju tack vare glappet åt fel hål nu.
En annan fråga visst orkar men inte trycka gaffelarmen för hand? känns spontant stumt när jag försöker dra med gaffel i lagrets två öron. Antar att man blir väldigt mycket starkare med utväxlad vajer?