Porsche i Miami

Här förs diskussioner gällande gamla Porsche 911, 912, 914 m.fl.
Post Reply
User avatar
SuperFly
Posts: 289
Joined: Thu Feb 02, 2006 3:12 pm
Location: Stockholm

Porsche i Miami

Post by SuperFly »

Tjena

Sticker till Miami i morgon och sen vidare till Bahamas (nu fick jag skryta lite om det :D )
Är det någon som vet om det finns något Porsche-relaterat man bör titta på när man är där? Bra bilskrot, tillbehörsaffär, någon historiskt Porscheplats.......? Har försökt söka på nätet för att köpa tillbehör men allt bara ligger på "Virtuella shoper", som inte har någon fysisk affär där man kan hämta prylarna.


C
911 T targa -71
Formula F233 Sportsman
User avatar
SuperFly
Posts: 289
Joined: Thu Feb 02, 2006 3:12 pm
Location: Stockholm

Post by SuperFly »

Jaha, då satt man där med vår nyfunne vän Paul som var granne med några som vi besökte för att lämna en hälsning eftersom vi ändå var i krokarna…….
Han bjöd in oss på en drink eller en öl och hade två gubbar på besök från Wien som satt och tog en ölpaus medan dom fixade med en båt dom skulle ut i.
När vi sitter där och snackar kom vi in på att jag försökt få tag på Porscheprylar när jag var i Miami. En av gubbarna berättade då att han köpt en ratt för $ 1200 och att det kostade skjortan att renovera gamla Porschar och att han plöjt ned hundra tusentals dollar i det. Jaha, tänkte jag, nu sitter man här med ett gäng mytomaner som sitter och skryter om en massa saker. Saken blev ju inte bättre när gubben sa att han hade 9 st gamla Porschar. Dessutom kläckte Paul, som verkade så trevlig, ur sig att han också hade en gammal Porsche som han köpt ut för $ 700 i tullavgifter av ägaren som inte plockat ut bilen. Ja, ja, mycket ska man höra innan öronen trillar av….. Sen byttes det samtalsämne när några andra dök upp.

Till slut var vi i alla fall tvungna att gå för att vi skulle med ett flyg. Men jag sa till Paul att det hade varit kul att få se hans gamla Porsche innan vi stack. - Ja den står därute i garaget men det är inget att se. Men jag stod på mig (i bästa fall, en gammal sunkig 924 eller något kan man väl ändå titta lite på….).

Porsche Speedster –57 (ej replica)...... :oops:

Image
Image
Image
Image
911 T targa -71
Formula F233 Sportsman
User avatar
Stefan
Posts: 151
Joined: Sat Aug 13, 2005 12:22 pm
Location: Djursholm

Post by Stefan »

Jag kan köpa den för $1000 ? Kan nog sträcka mig litet till också...
Stefan
FD: 911T 2.0 Coupé 1969
Bahamagelb 6805
User avatar
patrik_o
Posts: 359
Joined: Mon Sep 11, 2006 10:27 pm

Post by patrik_o »

Woow, hur cool är man inte om man har en Speedster för att förvara saker i :)

/Patrik
911T 2.4 1972 Aubergine
Jonas Y
Posts: 1262
Joined: Fri Aug 12, 2005 9:04 am
Location: Stockholm

Post by Jonas Y »

8)
/Jonas Y
911 2.4 T 1973 Hellgelb 117
User avatar
Olle
Posts: 43
Joined: Tue Sep 06, 2005 9:28 pm
Location: Lidingö

Post by Olle »

Vill inte vara besserschmitt men replica är det nog!
Pedalställ, mittunnel, instrument ... indikerar att det rör sig om en plastbil.
User avatar
Stefan
Posts: 151
Joined: Sat Aug 13, 2005 12:22 pm
Location: Djursholm

Post by Stefan »

Olle wrote:Vill inte vara besserschmitt men replica är det nog!
Pedalställ, mittunnel, instrument ... indikerar att det rör sig om en plastbil.
Hmmm... När du säger det så... Instrumenten ser ju mycket riktigt inte direkt ut som porsches 50-talare...

De kanske var ett gäng mytomaner ändå? :wink:
Stefan
FD: 911T 2.0 Coupé 1969
Bahamagelb 6805
User avatar
SuperFly
Posts: 289
Joined: Thu Feb 02, 2006 3:12 pm
Location: Stockholm

Post by SuperFly »

Ja, vad vet jag. Tittade inte så nära på den så att jag såg någon rost på karossen men det fanns på fälgar och lite annat. Hoppas nästan att det är en replica så man slipper äcklas av att någon gjort ett sånt fynd.

Vet att den ena gubben från Wien hade försökt få köpa den av honom för att det var den enda modellen han inte hade, och hade givit Paul uppgiften att det skulle kosta närmre $ 70 000 att få den i rätt skick (vilket han, Paul, inte hade tänkt lägga.... ).

Får väl se nästa gång jag träffar honom om jag får möjlighet att syna den lite närmare....

C
911 T targa -71
Formula F233 Sportsman
User avatar
Harry
Posts: 197
Joined: Fri Aug 12, 2005 8:15 pm

Post by Harry »

Äkta eller ej. Du verkar varit med om en cool grej iallafall.
Post Reply