Såld 911 E ombyggd till Slantnose med SC-motor
Posted: Tue Jul 04, 2017 8:11 pm
(Annonsen ändrad pga att Photobucket "sabbat" tidigare inlagda bilder)
Detta är en rolig bil att äga och köra. En Slantnose ser man inte ofta och den drar därför uppmärksamhet till sig.
Den pigga SC-motorn med nya SSI-kammare och sportljuddämpare från Dansk gör den lämplig som gatbil men också perfekt för helgens banslalom eller banmöten.
Lite historik:
1972
Porsche 911 E Coupe; I bruk 1972-05-02 i Tyskland
1984
Ombyggd till 935-utförande (935-I) av C P Zimmermann (Tyskland)
Spoiler fram och bak, kjolar liksom framskärmar i plast
Breddade bakskärmar av plåt
1986
Omfattande renovering utförd av Raffey, Hamburg (Tyskland)
Motorn utbytt till renoverad 3,0 l SC-motor 1980 års modell, 188 hkr
Växellåda utbytt till 5-växlad 915 aluminium-låda
Framvagn, bakvagn, bromsar mm från SC
Inredning moderniserad, bl. a. König sportstolar
Mahle BBS-fälgar
1989
Importerad till Sverige
1999
Registrerad i Sverige
2000
I trafik första gången i Sverige
2011
Då köpte jag bilen. Totalt 4 ägare i Tyskland och 3 i Sverige
2014
Avgassystemet bytt till SSI och Dansk sportljuddämpare
Besiktning
2011-06-28 u a; mätarställning 131935 km
2013-06-18 u a; mätarställning 136006 km
2015-06-05 u a; mätarställning 140696 km
2017-06-05 u a; mätarställning 142714 km
Bilen har ingen rost men några skönhetsfel finns, framspoilern har en liten spricka liksom höger kjol och höger bakskärm några mindre skrapmärken. Man måste leta noga för att se dem.
Är du intresserad så kontakta mig genom att maila hans.mohlin(at)telia.com. Vi bestämmer därefter tid för genomgång och provkörning.
Jag har tänkt sälja för 350 000 kr men är också öppen för bud.
Hans Mohlin
Detta är en rolig bil att äga och köra. En Slantnose ser man inte ofta och den drar därför uppmärksamhet till sig.
Den pigga SC-motorn med nya SSI-kammare och sportljuddämpare från Dansk gör den lämplig som gatbil men också perfekt för helgens banslalom eller banmöten.
Lite historik:
1972
Porsche 911 E Coupe; I bruk 1972-05-02 i Tyskland
1984
Ombyggd till 935-utförande (935-I) av C P Zimmermann (Tyskland)
Spoiler fram och bak, kjolar liksom framskärmar i plast
Breddade bakskärmar av plåt
1986
Omfattande renovering utförd av Raffey, Hamburg (Tyskland)
Motorn utbytt till renoverad 3,0 l SC-motor 1980 års modell, 188 hkr
Växellåda utbytt till 5-växlad 915 aluminium-låda
Framvagn, bakvagn, bromsar mm från SC
Inredning moderniserad, bl. a. König sportstolar
Mahle BBS-fälgar
1989
Importerad till Sverige
1999
Registrerad i Sverige
2000
I trafik första gången i Sverige
2011
Då köpte jag bilen. Totalt 4 ägare i Tyskland och 3 i Sverige
2014
Avgassystemet bytt till SSI och Dansk sportljuddämpare
Besiktning
2011-06-28 u a; mätarställning 131935 km
2013-06-18 u a; mätarställning 136006 km
2015-06-05 u a; mätarställning 140696 km
2017-06-05 u a; mätarställning 142714 km
Bilen har ingen rost men några skönhetsfel finns, framspoilern har en liten spricka liksom höger kjol och höger bakskärm några mindre skrapmärken. Man måste leta noga för att se dem.
Är du intresserad så kontakta mig genom att maila hans.mohlin(at)telia.com. Vi bestämmer därefter tid för genomgång och provkörning.
Jag har tänkt sälja för 350 000 kr men är också öppen för bud.
Hans Mohlin