ÂRLIGA FOTO TÄVLINGEN!

Här förs diskussioner gällande gamla Porsche 911, 912, 914 m.fl.
Post Reply
User avatar
mposch
Posts: 236
Joined: Mon Aug 29, 2005 12:55 pm
Location: Barcelona/Göteborg

ÂRLIGA FOTO TÄVLINGEN!

Post by mposch »

Vad säger ni?

Jag är tyvärr bara en halv-man nu förtiden :cry: , dvs. porsche lös..... och det värsta är att man har blivit av med den goda halvan :? .

MEN det har inte hindrat mig frân att bli lite nostalgisk efter att jag la in en säljes annons igâr och funderade pâ om det inte var dags med en ny foto tävling.

Nâgon som känner sig manad att hâlla i det iâr? Det var inte jätte jobbigt förra âret. Kan bâde Jonas och jag intyga.

Gott att se att ni alla är kvar!
"if everything is under control, you're not going fast enough!"
User avatar
alf3001
Posts: 601
Joined: Mon Aug 15, 2005 10:32 am
Location: Stockholm

Post by alf3001 »

Tja Martin,

Kul att se dig här igen :D

Vad menar du? Har du sålt Targan? När hände detta?

Hälsningar

-ALF
911T Coupe 1970
Signalgelb 114
User avatar
Eric
Posts: 902
Joined: Fri Aug 12, 2005 12:07 am
Location: Göteborg

Post by Eric »

Tjena, undrade lite var du tog vägen.

Synd att du sålt bilen, vi ser den ju varje gång vi läser på forumet längst upp på alla sidor.

Vem köpte den?
Eric

911E Targa -72
911T Coupé -69 "Såld"
911T Targa -70 "Såld"
Jonas Y
Posts: 1262
Joined: Fri Aug 12, 2005 9:04 am
Location: Stockholm

Post by Jonas Y »

Martin! Kul att höra att du fins kvar, vi har saknat dej. Men fan va deppig man blir när man ser att du gjort dej av med din sköna vagnpark. :evil:

Hur som helst; trevligt att du är tillbaka på forumet - om en på ett mer platoniskt sätt (eller vad man nu skall kalla det).

PS Givetviss är det just du som skall arrangera den mycket tunga årliga tävlingen! Det kan ju funka lite som ett terapi arbete för dej nu när du inte längre har kvar targan. :lol:
/Jonas Y
911 2.4 T 1973 Hellgelb 117
User avatar
mposch
Posts: 236
Joined: Mon Aug 29, 2005 12:55 pm
Location: Barcelona/Göteborg

Post by mposch »

Oj va kul att nân har märkt att man varit borta.... man blir lite rörd!

Garage problem (läs pengar till garage) det gâr helt enkelt inte att ha 3x gammelbil parkerade pâ hyrda platser i ett djupgarage utan meck möjlighet. Kunde inte ens ha en batteriladdare inkopplad. Funderade pâ att hyra en nedlagd verkstad med lyft och allt men sedan skall man ha tid ocksâ.

Livet är surt :roll: , när man har pengar har man ingen tid, när man hade tid hade man inga pengar......

Jag letade en lämplig bil att ersätta mina 3x med och det var ju helt klart en RS73 eller en gt3RS MEN vi vet ju alla vad de kostar...... sâ det var bara att glömma. Var sugen pâ en 964 rs, men de fina verkar inte vara till salu!

Vi fâr se vad som händer, det hade inte varit helt fel med en swb 911 coupe att "track-daga" lite med.....!

Den hamnade i "goda" händer hos en porsche-tok i santander i norra spanien. Den har nu sällskap av en 356 SC, en 911S coupe -73 i ett gigantiskt garage mâlat i tyskaflaggans färger...... jag har viss umgängesrätt, fâr hälsa pâ osv.
"if everything is under control, you're not going fast enough!"
User avatar
alf3001
Posts: 601
Joined: Mon Aug 15, 2005 10:32 am
Location: Stockholm

Post by alf3001 »

Hoppas att det dyker upp något snart och att du kommer till Sverige med åket så att vi få sparka lite däck tillsammans. Hittade förresten något som kanske kan falla herrn på läppen:

http://www.mirbach.de/main.asp?main=aut ... =exclusive

Grym vagn att fara till kontoret med på morgonen, eller?

-ALF
911T Coupe 1970
Signalgelb 114
User avatar
mposch
Posts: 236
Joined: Mon Aug 29, 2005 12:55 pm
Location: Barcelona/Göteborg

Post by mposch »

Det var det grövsta! Men nu har jag inte sàlt 10x911S sâ det blir att drömma vidare eller ringa FINAX :?

Eller den här: http://www.early911.co.uk/911ST-for-sale/ men den har ni väl redan som skärmsläckare allihop 8)
"if everything is under control, you're not going fast enough!"
User avatar
alf3001
Posts: 601
Joined: Mon Aug 15, 2005 10:32 am
Location: Stockholm

Post by alf3001 »

Ja en ST är ju en trevlig uppgradering... Kanske en smula dyr :roll:

Vad var det som gjorde att du sålde? Var det bensinpumpen som fick dig att kasta in handduken? :D

-ALF
911T Coupe 1970
Signalgelb 114
User avatar
mposch
Posts: 236
Joined: Mon Aug 29, 2005 12:55 pm
Location: Barcelona/Göteborg

Post by mposch »

Bensin (mfi) pumpen var ingen rolig historia.. men det löste sig tillslut i februari redan. Den gick som en dröm efter all justering och nya delar.

En 2.2 S-motor med en bra justerad mfi är nog det bästa man kan köra, gosse vad varv-villig den är, bara skriker kör fortare,fortare!!!!

Bilen var verkligen fin och ett riktigt bra köp. Men jag (och tidigare ägare) hade redan passerat bilens värde i utgifter och inom ett âr var det dags för nya dämpare+byta alla bussningar + att jag fortfarande inte hittat dom där j-vla dörrfickorna :twisted: !

Sedan var det lite "pedant" fix kvar, byta bussningar+axlar i spjällhusen, hela el-systemet behövde nog bytas i framtiden inget allvarligt men helt klart hade det blivit mycket mer pengar än vad bilen var värd.

Men det var nog mest att det är fruktansvärt opraktiskt att ha 3 bilar om man inte har "eget" garage. Och att tiden inte räcker till att använda alla.
"if everything is under control, you're not going fast enough!"
User avatar
alf3001
Posts: 601
Joined: Mon Aug 15, 2005 10:32 am
Location: Stockholm

Post by alf3001 »

Även om jag bara har en bil så sitter jag med samma problem. Det är inte lika kul om man inte kan mecka lite själv. Måste inte vara monstermeck med att riva hela motorn för att se om vevlagren är slitna, men man vill kanske fixa lite med bromsarna eller kunna göra lite enklare grejer själv. Det är inte så lätt i ett garage där det endast finns tvättplats... :cry:

Nåja, hoppas att du får tag på något nytt snart!

Trevlig helg

-ALF
911T Coupe 1970
Signalgelb 114
User avatar
plåtfälg
Posts: 361
Joined: Wed Mar 01, 2006 8:35 pm
Location: Sthlm
Contact:

Post by plåtfälg »

Ok. Tillbaks till tråden. Mindre snack och mer verkstad. Här kommer mitt bidrag, som jag tog i somras, med min pangmobil.
Den heter.

”La Familia”

Image
912 -66 Hemglassblau/pastellblau/EnamelBlue
User avatar
Tom
Posts: 33
Joined: Tue Oct 03, 2006 11:09 pm
Location: Stockholm

Härlig retrokänsla

Post by Tom »

i la Familia. Jag är svag för svartvita bilder.
Jonas Y
Posts: 1262
Joined: Fri Aug 12, 2005 9:04 am
Location: Stockholm

Post by Jonas Y »

plåtfälg wrote:Ok. Tillbaks till tråden. Mindre snack och mer verkstad. Här kommer mitt bidrag, som jag tog i somras, med min pangmobil.
Alex, najs bild - lägg den under "Bilder m.m. från tidigare aktiviteter", där ligger värdens kanske viktigaste tävling upplagd.

Tjao!
/Jonas Y
911 2.4 T 1973 Hellgelb 117
User avatar
SuperFly
Posts: 289
Joined: Thu Feb 02, 2006 3:12 pm
Location: Stockholm

Post by SuperFly »

Vi kunde också ha en tråd med mer kryptiska bilder som vi (knappt) själva kanske bara förstår...... Typ en "Kajsa Varg - man tager vad man haver...."

ImageImage

/Bombmannen....
911 T targa -71
Formula F233 Sportsman
Jonas Y
Posts: 1262
Joined: Fri Aug 12, 2005 9:04 am
Location: Stockholm

Post by Jonas Y »

SuperFly wrote:Bombmannen....
:lol: :lol:
/Jonas Y
911 2.4 T 1973 Hellgelb 117
User avatar
mposch
Posts: 236
Joined: Mon Aug 29, 2005 12:55 pm
Location: Barcelona/Göteborg

Post by mposch »

:shock: Knappast handbagage pâ den "riggen", smart ideé att "rycka" ett quartz ur som fungerar och bara byta "tavla", ¿men det är väl inte volvo du tagit.....? Det blir ju inte en dna-sträng gemensamt...... 8)
"if everything is under control, you're not going fast enough!"
User avatar
SuperFly
Posts: 289
Joined: Thu Feb 02, 2006 3:12 pm
Location: Stockholm

Post by SuperFly »

Jag verkar underskatta er mest hela tiden. Det var inte dåligt att identifiera inanmätet från ett Volvoinstrument.

Nja, dna't som dom har gemensamt är att dom har samma moder i VDO.

Låg slängd på en skrot och jag fick den gratis, så det var värt ett försök. Krävdes vissa justeringar i fästet och lite lödande, men jag var otroligt stolt när den sen fungerade också...

Appearance is everything! 8)

/C
911 T targa -71
Formula F233 Sportsman
User avatar
mposch
Posts: 236
Joined: Mon Aug 29, 2005 12:55 pm
Location: Barcelona/Göteborg

Post by mposch »

Jag verkar underskatta er mest hela tiden. Det var inte dåligt att identifiera inanmätet från ett Volvoinstrument.
8) Tackar! Och jag skulle antagligen bara knipa en hedrande 23-plats om vi skulle göra en "petrol-head" lista här pâ forumet! Känns bâde bra och dâligt :D :cry:

PLÂTFÄLG: kan du inte lägga in din grymma bild igen under tävlingen? Eller nân med lite mer data kunskaper än vad jag har flytta den???
"if everything is under control, you're not going fast enough!"
Post Reply