Sugen på att byta inredning i din 911?

Här förs diskussioner gällande gamla Porsche 911, 912, 914 m.fl.
User avatar
rbd
Posts: 206
Joined: Sun Aug 14, 2005 6:02 pm
Location: Rimbo

Sugen på att byta inredning i din 911?

Post by rbd »

Här är ett litet tips......
Image
:shock:

//Roger
Guest

Re: Sugen på att byta inredning i din 911?

Post by Guest »

rbd wrote:Här är ett litet tips......
Image
:shock:

//Roger
Det kallas Custom.
det betyder att alla inte har samma smak.
det är vanligt,i länder utanför sverige,att folk kan ha OLIKA åsikter,tycke och smak,
och inte alltid är så svenskt LAGOM.

I Frankrike kallas det personalisee,i USA/england INDIVIDUALISM,och är ofta ett hedersbegrepp.

I mc branschen är det mycket vanligt att vilja skilja sig från mängden,och sätta på extra utrustning som ingen annan har.

Iandra länder finns tilloch med andra FRISYRER än de vi är vana med i sverige,dvs alla har inte kortklippt med frisyrgele,och i tyskland är det till och med mycket vanligt med MUSTASH!(det är när män inte rakar sitt hår på den övre läppen,)

I frankriketex. finns det till och med,hör och häpna fler än en smör/mjölksort!!! :D
kjell
User avatar
Henk
Posts: 55
Joined: Mon Oct 23, 2006 11:48 am

Post by Henk »

Det kallas Dålig smak.
Det betyder att han har dålig smak.
Det är vanligt, i länder utanför Sverige att folk kan ha dåligt tycke och smak, och inte så lagom snyggt som i Sverige.

I Frankrike kallas det mauvais goût, i USA Bad Taste, och är ofta ett hedersbegrepp.

I MC branschen är det mycket vanligt att ha dålig smak och skilja sig från mängden och sätta på extra utrustning som ingen annan vill ha.

I andra länder finns till och med andra FRISYRER än de vi är vana med i Sverige, alla har kortklippt med frisyrgele på toppen och långt i nacken ,och i tyskland är det till och med mycket vanligt med MUSTASH också, detta i kombination med den sk hockeyfrillan är det allra värsta i form av dålig smak!

I Sverige tex. finns det numera,hör och häpna fler än en mjölksort men det är ändå bara ARLA som smakar bra.

:wink:
----------------------------------------------------------
Vill bygga 911 ST/RSR fast jag kan inte bygga själv, antar att jag måste jobba hårdare så att någon kan bygga den åt mig...
Guest

frihet att tycka som man vill

Post by Guest »

Henk wrote:Det kallas Dålig smak.
Det betyder att han har dålig smak.
Det är vanligt, i länder utanför Sverige att folk kan ha dåligt tycke och smak, och inte så lagom snyggt som i Sverige.

I Frankrike kallas det mauvais goût, i USA Bad Taste, och är ofta ett hedersbegrepp.

I MC branschen är det mycket vanligt att ha dålig smak och skilja sig från mängden och sätta på extra utrustning som ingen annan vill ha.

I andra länder finns till och med andra FRISYRER än de vi är vana med i Sverige, alla har kortklippt med frisyrgele på toppen och långt i nacken ,och i tyskland är det till och med mycket vanligt med MUSTASH också, detta i kombination med den sk hockeyfrillan är det allra värsta i form av dålig smak!

I Sverige tex. finns det numera,hör och häpna fler än en mjölksort men det är ändå bara ARLA som smakar bra.

:wink:
TYCKER du ja!
Han som skaffade den röda inredningen tyckte väl om den!
Han som skaffade extra utrustning på behöver väl inte fråga dig om lov???
eller vad DU tycker?
Ska du eller jag avgöra vad som är dålig smak?
kallas inte det att vara inskränkt?

det här är för jävla dumt!!
folk får väl ha röd skinninredning i sin jävla bil.eller ska han fråga dig,eller mig om lov först??Eller politbyrån??

Jag blir bara så jaävla sur när folk kritiserar andras smak,som en slags mental lyteskomik,lägsta form för humor!!fan tänk om killen blir ledsen??
Are we communistst??
kjell
User avatar
Henk
Posts: 55
Joined: Mon Oct 23, 2006 11:48 am

Post by Henk »

Oj verkar vara ett känsligt ämne? Är det din bil på bilden?

Det verkar som ironi inte gör sig så bra på internet (det jag skrev var ju helt ironiskt)...
----------------------------------------------------------
Vill bygga 911 ST/RSR fast jag kan inte bygga själv, antar att jag måste jobba hårdare så att någon kan bygga den åt mig...
User avatar
Eric
Posts: 902
Joined: Fri Aug 12, 2005 12:07 am
Location: Göteborg

Post by Eric »

ironi funkar alldeles utmärkt på internet för de flesta, jag drog i alla fall på smilbanden

Kjell, jag tycker du snackar lite mot dig själv, å ena sidan ska man uttrycka sin smak och vara individualist och å andra sidan får man inte skriva vad man tycker på ett forum.
Eric

911E Targa -72
911T Coupé -69 "Såld"
911T Targa -70 "Såld"
User avatar
henkesid
Posts: 211
Joined: Fri Aug 12, 2005 1:18 pm
Location: Stockholm

Post by henkesid »

Hehehe. Stor humor i denna tråd..

Precis samma grej var jag med om på PCS forumet..
jag, som inte kan tänka mig vare sig rött skinn i min bil eller plastratt i båten, råkade i luven på några som skulle bygga flat-nose av nån gammal fin 911.. vi hade en rätt komisk dialog där,
jisses vad jag fick på nöten.. grejen var att jag bara framförde min synpunkt och kankse smådissade lite, så blev jag fullkomligt halshuggen. man ska visst akta sig lite när det gäller att tala om vad man inte tycker är bra eller fint...
men det är klart jag skulle bli sur om nån kom och sa att min bil var ful..

:lol:
Henrik Sidenbladh
911T Targa -72
-=ViperGrün=-
911T Coupé -69 (sold)
-=Gulfblau=-
User avatar
rbd
Posts: 206
Joined: Sun Aug 14, 2005 6:02 pm
Location: Rimbo

Post by rbd »

Förstår faktiskt inte riktigt hur tråden kunde ta den här vändningen. Jag vädrade ju faktiskt inte någon åsikt alls huruvida det var fult eller inte i mitt inlägg. Jag kan bara konstatera att det finns människor som har helt andra preferenser än jag över vad som är snyggt eller inte. Alla är ju inte originalfreaks......

//Roger
Guest

covermusik?

Post by Guest »

rbd wrote:Förstår faktiskt inte riktigt hur tråden kunde ta den här vändningen. Jag vädrade ju faktiskt inte någon åsikt alls huruvida det var fult eller inte i mitt inlägg. Jag kan bara konstatera att det finns människor som har helt andra preferenser än jag över vad som är snyggt eller inte. Alla är ju inte originalfreaks......

//Roger
Visste ni (jag vet att ni vet,men har ni reflekterat??)att grabbarna porsche satte kapskivan,i pappa porsches folka,
på bakgården ,kapade ,sågade sönder farsans livsverk,och vips,till gubbens förfasande,skapade....ja ni vet vad..inte nog med det ,de trimmade motorn också!!!Ajajabaja!!

tänk er,kähara vänner ,(hemska tanke )om de lyssnat på farsan och ,morsans ,och ADOLFS förmaningar.
ADOLF:Aber doch ,junge mensch!! man kann doch nicht ...freies denken??
Konzentrazionzlage !! sofort!

I hate covermusic!!(jamen SÅÅ skall det väl inte låta? ,är kommentarer jag hört när jazz människor tolkar enlåt på SITT sätt!!)
fan vi kan väl inte spela tysk marschmusik allihop?

Det finns ett koolt engelsk uttryck,som skapar respekt i U.K.
Eccentric!!
hejåhå imellanmjölkens stereotypa lagomland.

Jag tycker vi borde köra trabant färgsättning helahögen!
LJUSGRÅ,eller LJUSGRÅ,fan va trevligt allt blir då
avvikande från färgsättningen,skickas till gulag??.

keep on rocking in a FREE world!

Tips .läs lite amerikanska hot rod tidningar..inspireras av fantasin och de galna ideerna ,färgsättningarna,och hotrod devisen
"kritisera inte andras byggen",
kjell
User avatar
rbd
Posts: 206
Joined: Sun Aug 14, 2005 6:02 pm
Location: Rimbo

Post by rbd »

Det var ju just det. Jag förstår inte var du hittar någon kritik i mitt inlägg?

//Roger
User avatar
SuperFly
Posts: 289
Joined: Thu Feb 02, 2006 3:12 pm
Location: Stockholm

Post by SuperFly »

Ironi funkar! Däremot inte rosa inredning....... 8)

C
911 T targa -71
Formula F233 Sportsman
Guest

Post by Guest »

SuperFly wrote:Ironi funkar! Däremot inte rosa inredning....... 8)

C
ÄHH ,jag är väl inte långsur,men kickar lite på STEREOTYPITET.
jag surade lite .då jag sjäv har rött skinn i min bil,och....ja ,så dumt av mig att vara morgonsur,men...


Skall vi alla åka,i en lång kolonn till TAXINGE i likadana öststatsgrå,eller öststatsgrå bilar,och stena den som har en röd skinninredning?.
och där beundra vem som har den mest öststatsgrå korrekta färgen?

Visst rosa!,tack för tipset!!

Vänta tills ni får se min asvulgära grönflake ,early speedster!!
med lila scallops, rosa inredning...i krossad plysch!Nej,leopard!!
och stringtrosor som en trofe hängandes i backspegeln...
och så skall jag ha en sådan där ratt,svetsad kromad kedja som ni har sett ,
på puertoricanska Lowriders!! och WUNDERBAUM! ett mega pack kådisar väl synligt på golvet..
whow,tänk er att åka in på PCS klubträff med en sådan!!
fröken FIN sätter det syndiga glaset vitt i halsen och herr slips ,tuggar ned cohiban... ...åhåh va kul


Har ni sett Janis Joplins hippie handmålade 356,förresten?
peacemärken,marihuana symboler...

hon blev portad från pca,trots att hon skulle haft råd att köpa i stort sett varenda bilfan!!

James Deans handmålade "Little Bastard"?

John lennons flower-powerpeace Rolls-Royce(med svarta bokstäver!!)

Jag skulle inte bli förvånad om den trenden dyker upp om ett par år i Sverige.
Jag tror att denna 911 grejen är lite som rocknroll prylen,GIBSON/FENDERGITARRER/Harley/Davidson?

Har sett spår av den tidigare,"söndersågade"356/914,och snart kommer
någon skitrik påtänd rockstjärna/överklassunge att skita i vad grejerna "är värda"och hotta till farsan ärvda 911rs!!KOOOL!
Fan vad jag längtar till porsche hotrodshow!!

Jag anser att man bör öka toleransnivån,gentlemen.
kjell

kjelle /barnledig/sysslolös "bilkonstnär",uppstudsig som alltid.
Last edited by Guest on Fri Nov 17, 2006 3:11 pm, edited 1 time in total.
Jonas Y
Posts: 1262
Joined: Fri Aug 12, 2005 9:04 am
Location: Stockholm

Post by Jonas Y »

Hej Kjell, det låter som att din bil kommer bli riktigt cool (dom erövrade trosorna känns helt rätt). Synd att du inte verkar så sugen på att hänga med oss öststats kommunister till Taxinge för att dricka ekologis mellanmjölk, det skulle vi behöva, det är ont om Early 911 Sonny Barger:s.

Jag tycker det tillför saker att du alltid tycker tvärt om i nästan allting, jag hoppas bara att du tycker det är okej att vi som är bakåtsträvare och som får lite små-ribba av att se ett par snyggt patinerade Recaro Sport kan få fortsätta vara det. Visst är det här en super stereotyp grupp, men det trodde jag faktiskt var hela poängen med ett sånt här forum; att man fick vara precis hur anal som helst.

Jag gillar röda skinninredningar, men jag tänker inte hymla med att jag tycker kackiga rosa inredningar kan se helt stenlöjliga ut.

BTW. Fan visst är det märkligt att vara pappaledig på något sätt? Jag gick bannanas efter ett tag. Kom på mej själv med att ha stickat en halsduk vid ett tillfälle (givetvis i Gulag-arkipelagens mode färg nr 1: Trabaunt grå). :roll:
/Jonas Y
911 2.4 T 1973 Hellgelb 117
User avatar
tomas 911 67
Posts: 299
Joined: Sun Dec 04, 2005 11:28 am
Location: Lidingö

Post by tomas 911 67 »

:shock: Image

Image

Image

:lol:
Jonas Y
Posts: 1262
Joined: Fri Aug 12, 2005 9:04 am
Location: Stockholm

Post by Jonas Y »

8) 8) 8) 8) 8) 8) 8)
/Jonas Y
911 2.4 T 1973 Hellgelb 117
User avatar
alf3001
Posts: 601
Joined: Mon Aug 15, 2005 10:32 am
Location: Stockholm

Post by alf3001 »

Ha ha ha ha...

Nu ska du bara choppa den och sätta in en big block med kompressor!

Ha ha ha ha! Grymt!

-ALF
911T Coupe 1970
Signalgelb 114
User avatar
tomas 911 67
Posts: 299
Joined: Sun Dec 04, 2005 11:28 am
Location: Lidingö

Post by tomas 911 67 »

Notera växelspaks grejan.OJ :shock: en HURST LIGHTNING ROD SHIFTER
8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8)
User avatar
tomas 911 67
Posts: 299
Joined: Sun Dec 04, 2005 11:28 am
Location: Lidingö

Post by tomas 911 67 »

Kolla ett JOHN FORCE chassi med hottad ratt. :lol:
Image
User avatar
alf3001
Posts: 601
Joined: Mon Aug 15, 2005 10:32 am
Location: Stockholm

Post by alf3001 »

Ett par fuchs på det chassit och en klase wunderbaum så är du färdig för raggarrunda kring närmsta krovmoj... LOL
911T Coupe 1970
Signalgelb 114
Guest

Post by Guest »

yezz ålrejt ,grejt,som vi sier i norge!

en sån vill vi ha!!!!

apropå lustgastuben

"kände "förresten en ngt skadad göteborgare ,vars (dominanta) moder,arbetade som läkare.
han stal en lustgastub från sjukan och gaffatejpade fast på förgasaren på sin folka,
så vred han på ,nere på avenyen,och sladdade ,och burnade,tills motorn brann och herr polis anlände...stort jubel och ovationer..

Fuchs?
ska det inte vara sådana där "slotmags",som så ofta satt på ammisar?
lite för stora däck,14 fram 15 bak
med stora vita bokstäver"GRABBER"

kjell

(ps yrlid, hur gör man för att bifoga bilder?)[/img]
User avatar
alf3001
Posts: 601
Joined: Mon Aug 15, 2005 10:32 am
Location: Stockholm

Post by alf3001 »

Du har rätt Kjell. Fuchs hade nog pajjat intrycket av chassit, och det ska nog hellre vara American Racing eller varför inte vanlig plåtfälg med Moon-kapsel.

-ALF
911T Coupe 1970
Signalgelb 114
User avatar
tomas 911 67
Posts: 299
Joined: Sun Dec 04, 2005 11:28 am
Location: Lidingö

Post by tomas 911 67 »

Självklart Kjellas har man några slotts liggandes :lol:
Guest

lidingö leder

Post by Guest »

tomas 911 67 wrote:Självklart Kjellas har man några slotts liggandes :lol:

OKEJ,lidingö leder dragracingen...

men vem har "bästa råttsoffan"??
skicka bilder!!
kjell
User avatar
tomas 911 67
Posts: 299
Joined: Sun Dec 04, 2005 11:28 am
Location: Lidingö

Post by tomas 911 67 »

Har visat den förut men kan nog ses igen.KUNDVAGNEN
kanske inte en råttsoffa men full me skräp.
Image
Har en som kanske passar men ska bara fota den.Det finns en låt typ:PÅ Johansons gård där står en gammal...........
Fortsättning Följer eller I nästa episod av PROFESSOR DRÖVELS HEMLIGHET da da da da.
User avatar
Henk
Posts: 55
Joined: Mon Oct 23, 2006 11:48 am

Post by Henk »

Så här kan man också göra med en gammal 911E 1969.

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayI ... 0052877403
----------------------------------------------------------
Vill bygga 911 ST/RSR fast jag kan inte bygga själv, antar att jag måste jobba hårdare så att någon kan bygga den åt mig...
Post Reply