tokmycket effekt på besiktningen
tokmycket effekt på besiktningen
Hur brukar ni som kör trimmat köra på besiktningen? Fattar de ingenting eller brukar ni få göra vissa anpassningar? Man föreställer ju sig att det ska vara lite pulver i en Porsche iaf, till skillnad mot en bubbla som jag har mest erfarenhet av. Där krävs det ju en smula mygel för att få igenom ~500% effektökning Det kanske är lite extremt här, men säg om man hittar en vanlig 3,2 eller 3,6. Märker de det? Jag har inga som helst planer på nått trim nu, men man kan ju drömma lite.
Porsche 911T 1971 2200cc. Signal orange 116
VW Golf MK1 1983 1600cc
VW Golf GTE
VW Dubbelhytt/camper Bay 1978, 2,0 Turbo
VW Westfalia Campmobile 1974, 2,0
VW Golf MK1 1983 1600cc
VW Golf GTE
VW Dubbelhytt/camper Bay 1978, 2,0 Turbo
VW Westfalia Campmobile 1974, 2,0
Tror att det funkar i de flesta fall om nu inte maskinen ser allt för modern ut. K-O fick igenom sin 72 T med en vässat 3.6:a...... Men det kanske var mutor med i bilden, i alla fall snus.....
Pär
Pär
Carrera 2.7 RS -73 lwt Silver replika på 1979 SC
E Coupé -73 Dalmtian blue (orginal brux)
A6 -98 Dunkelblau
E Coupé -73 Dalmtian blue (orginal brux)
A6 -98 Dunkelblau
Soms Pär har skrivit så har jag besiktat med lite för stark motor, och det gick bra utan mutor.Tror faktiskt inte dom bryr sig så mycket bara det är hyfsat gjort och bilen ger ett bra helhetsintryck. Förra gången jag besiktade var det en fd 911 ägare som besiktade, visst tittade han en del på motorn när bilen var upphissad, men han sa inget och jag stod kvar i framändan på bilen och var just då minst lika tyst.
Karl-ove
Karl-ove