lightest 911 ever
lightest 911 ever
Kolla in byggbilderna på 911:an som byggs här - https://www.instagram.com/explore/tags/lightest911ever/
Senaste jag såg var att målet var under 600kg, utan fusk med kolfiber eller titan.
Känsliga tittare varnas
#lightest911ever
Bengt
Senaste jag såg var att målet var under 600kg, utan fusk med kolfiber eller titan.
Känsliga tittare varnas
#lightest911ever
Bengt
@lagteknik
Re: lightest 911 ever
Hoppas de har något bra dataprogram för att beräkna hållfastheten. Kolfiber och titan vore nog en bättre lösning när man ändå ska fördärva en 911.
Hälsningar
Peter C
Med vatten endast i spolarburken
Peter C
Med vatten endast i spolarburken
Re: lightest 911 ever
Har också följt honom ett tag nu, jävligt fränt och är imponerad av hans tålamod. Men det har ju spårat ur, kolla senaste inlägget då han borrar i stötdämpar tornen. Känns som att hållfastheten i bilen måste ju försämras rejält?
66-912 2.8L
61- Bubbla 1.2L
61- Bubbla 1.2L
Re: lightest 911 ever
Sista idioten är inte född ännu.
Hälsningar
Peter C
Med vatten endast i spolarburken
Peter C
Med vatten endast i spolarburken
Re: lightest 911 ever
Om det är den där Ritchie nånting så har jag träffat honom några gånger. Verkar vara världsmästare på det mesta.
Hälsningar
Peter C
Med vatten endast i spolarburken
Peter C
Med vatten endast i spolarburken
Re: lightest 911 ever
Det där med hålborrning har jag testat en gång i tiden. Varje urborrat plåtbricka sparades. Det var stor uppslutning i garaget på vägningsdagen med inlånad badrumsvåg. Hånskratten ringer ännu i öronen.
Re: lightest 911 ever
Måste varit tungt.
Nu är jag inte någon hållf-expert men jag tror inte själva vridstyvheten på den här fördärvade 911an påverkas så mycket som man kan tro.
DÄREMOT vid en eventuell krasch så kommer den att vika ihop sig som ett korthus. Men han har kanske tänkt sätta i en förstärkningsbur i den sen?
Nu är jag inte någon hållf-expert men jag tror inte själva vridstyvheten på den här fördärvade 911an påverkas så mycket som man kan tro.
DÄREMOT vid en eventuell krasch så kommer den att vika ihop sig som ett korthus. Men han har kanske tänkt sätta i en förstärkningsbur i den sen?
Hälsningar
Peter C
Med vatten endast i spolarburken
Peter C
Med vatten endast i spolarburken
Re: lightest 911 ever
Jag tror att grundtipset är att inte krascha.
Jag vill inte heller sitta i en Carrera RSL om det börjar rulla runt... Inte i en BMW CSL heller...
Jag vill inte heller sitta i en Carrera RSL om det börjar rulla runt... Inte i en BMW CSL heller...
356A -59
Carrera -84
Carrera -84
Re: lightest 911 ever
Han har säkert ett mål som är lite oklart. Men skulle jag gjort en lätt 911 så hade jag byggt en lätt subframe i alurör av framvagnen liknande tävlingsbilarna.
/Magnus Wennerberg,
911 Targa -77.
911T Coupe -69.
924 -79
931 -79
911 Targa -77.
911T Coupe -69.
924 -79
931 -79
Re: lightest 911 ever
en genomgång av bilens alla hål , 599kg är målet
https://youtu.be/9YmnseEmny4
https://youtu.be/9YmnseEmny4
@lagteknik
Re: lightest 911 ever
Jonny Smith (The Late Brake Show) tittar närmare på bilen och provkör:
https://youtu.be/r92int4KKZk
I sitt nuvarande skick väger den 627 kg.
https://youtu.be/r92int4KKZk
I sitt nuvarande skick väger den 627 kg.
/Felix
911 SC coupe -82
Triumph Street Triple RS -17
924 Targa -77 (såld)
Instagram: @orebro.classics
911 SC coupe -82
Triumph Street Triple RS -17
924 Targa -77 (såld)
Instagram: @orebro.classics