Nu rullar bilen, och förutom en ”besiktningsman from hell”, kommer jag nu köra på under resten av säsongen (förutom ombesiktning i september).
Frågan är nu, när jag mäter tändkablarna kvarstår problemet med signal/gnista till och från på vissa kablar. Har uppfattat det som att det är företrädesvis vid låga varv. Tror också att det är därför som att bilen känns som att den går bäst vid riktigt höga varv.
Hade samma symptom när jag hade bara brytarspets och spole. Jag har nu bytt tillbaks till mitt Lumenitionsystem. Matning till spolen tar jag från en pol som aktiveras via tändningen. Har flyttat runt kablarna för att säkerställa att det inte är något fel på dom, nya stift, knackat ihop stiften, bytt rotor och fördelarlock och så vidare…..
Hur känslig är gnistan från spolen till stiften vid ev spänningsfall från plus till spole? Kan det vara det som spökar?
/C
Spökproblem 2.....
Spökproblem 2.....
911 T targa -71
Formula F233 Sportsman
Formula F233 Sportsman