RACERBILAR
Hello, I´m a new member from Germany,
please excuse my writing in english, but I can`t talk and write in swedish, tried Google translator but it was too bad to use.
I´trying to research the history of the 1975 Kremer Jägermeister RSK.
After it was raced in Germany by Kremer Racing, Edgar Dören and another private driver it was sold to Sweden around 1979/1980 and driven by Anders Oloffson in 1980.
Around 1985 it was sold to Bertil Karlsson, who restored it.
Now I found on page 1 of this thread the pictures of this car during its restauration published some years ago.
Except those I found no picture of this car during its time in Sweden, for example driven by Anders Oloffson.
It may have looked in these times not like an 3.0 RSR but an 934 or 935. Can you help?
Any further pictures of the car or the restoration would be absolutely great. Any contacts to the „old“ owners of course would be highly appreciated. Can you help? It would be absolute fantastic.
please excuse my writing in english, but I can`t talk and write in swedish, tried Google translator but it was too bad to use.
I´trying to research the history of the 1975 Kremer Jägermeister RSK.
After it was raced in Germany by Kremer Racing, Edgar Dören and another private driver it was sold to Sweden around 1979/1980 and driven by Anders Oloffson in 1980.
Around 1985 it was sold to Bertil Karlsson, who restored it.
Now I found on page 1 of this thread the pictures of this car during its restauration published some years ago.
Except those I found no picture of this car during its time in Sweden, for example driven by Anders Oloffson.
It may have looked in these times not like an 3.0 RSR but an 934 or 935. Can you help?
Any further pictures of the car or the restoration would be absolutely great. Any contacts to the „old“ owners of course would be highly appreciated. Can you help? It would be absolute fantastic.
Hi and welcome to the forum!
Bertil Karlsson sold it to Lennart "Dr" Pehrson who raced it for a couple of years in "sportvagnsserien" before selling it to the US. I have the original bodywork that was removed from the car when Bertil restored it in the mid eighties as well as some pictures of it. I will try to post them tomorrow when I am back at the workshop. Gunnar Racing has completed another rebuild recently which they have documented on their website.
Best regards /
Magnus Karlsson
Bertil Karlsson sold it to Lennart "Dr" Pehrson who raced it for a couple of years in "sportvagnsserien" before selling it to the US. I have the original bodywork that was removed from the car when Bertil restored it in the mid eighties as well as some pictures of it. I will try to post them tomorrow when I am back at the workshop. Gunnar Racing has completed another rebuild recently which they have documented on their website.
Best regards /
Magnus Karlsson
Hej på er alla!
Som ni sett och förmodligen förstått så har den Sverige bekanta Kremer/Jägermeister RSR:n bytt ägare i USA.
Den nya ägaren är en mycket trevlig svensksättling med rötter i Göteborg som nu lägger mycket jobb på att dokumentera historien för att förhoppningsvis skriva en bok.
Jag har pratat med honom ett antal gånger och han ger ett mycket trevligt och seriöst intryck.
Jag erbjöd mig att ställa en öppen fråga till er här om ni har någon dokumentation/ bilder eller tidningsartiklar om bilen under dess år i Sverige.
Den kom hit 1979-1980 med Bosse Strandell och kan då ha haft 934 utseende. Strandell utrustade den med en 935 framände och den Anders Olofsson körde den. Den var silerlackad och hade Olympus dekaler på sidan. Nästa ägare ska ha varit Göran Lundgren som skulle bygga om bilen till Rallycross men projektet avstannade och Bertil på Nibo köpte bilen och resten finns här i tråden.
Som sagt så skulle det vara mycket uppskattat med vad än för information ni har om bilen för få ihop hela dess historia.
Tack så länge!
/Magnus Karlsson
Som ni sett och förmodligen förstått så har den Sverige bekanta Kremer/Jägermeister RSR:n bytt ägare i USA.
Den nya ägaren är en mycket trevlig svensksättling med rötter i Göteborg som nu lägger mycket jobb på att dokumentera historien för att förhoppningsvis skriva en bok.
Jag har pratat med honom ett antal gånger och han ger ett mycket trevligt och seriöst intryck.
Jag erbjöd mig att ställa en öppen fråga till er här om ni har någon dokumentation/ bilder eller tidningsartiklar om bilen under dess år i Sverige.
Den kom hit 1979-1980 med Bosse Strandell och kan då ha haft 934 utseende. Strandell utrustade den med en 935 framände och den Anders Olofsson körde den. Den var silerlackad och hade Olympus dekaler på sidan. Nästa ägare ska ha varit Göran Lundgren som skulle bygga om bilen till Rallycross men projektet avstannade och Bertil på Nibo köpte bilen och resten finns här i tråden.
Som sagt så skulle det vara mycket uppskattat med vad än för information ni har om bilen för få ihop hela dess historia.
Tack så länge!
/Magnus Karlsson
Ett foto från Nklas Larssons fina Blogg med tuffa Porsche och VW-bilder.
Det är två Porsche 911 1965, den blåa är Boo Brastas och den röda är Bengt Ekbergs bil. Första ägare till Ekbergs bil var Åke "Bryggan" Andersson som 1965 körde rally med SAAB. Han berättade att de inte var så glada på SAAB att han tävlade med SAAB och körde Porsche privat.