Såg dessa på blocket, har någon provat dem?
https://www.blocket.se/goteborg/Kw_stal ... ?ca=15&w=1
Och med förhöjd spindel är bra för bana eller?.
Colin
KW ställbara dämpare till G modell.
Re: KW ställbara dämpare till G modell.
Hade varit intressant att veta vilka stavar de är anpassade till, original? Nu funkar det väl säkert bra inom ett visst spann, men vilket och hur stort och till vilken vikt.
Ser ju superproffsigt ut med en kille som mäter höjden på bilen upp till skärmkanten.... Dessutom med bilen på lyften, vad mäter han egentligen.
Synd att de inte gängat fjäderben och dämpare så det funnits möjlighet att köra med fjädrar. Prisklassen verkar ligga i klass med Öhlins, bortsett ifrån att man får med hela fjädebenet här. Men om man ska dumpa 30.000 på dämpare så kanske ytterligare en 10a inte spelar så stor roll om man kan få möjlighet till fjädrar då också.
Ser ju superproffsigt ut med en kille som mäter höjden på bilen upp till skärmkanten.... Dessutom med bilen på lyften, vad mäter han egentligen.
Synd att de inte gängat fjäderben och dämpare så det funnits möjlighet att köra med fjädrar. Prisklassen verkar ligga i klass med Öhlins, bortsett ifrån att man får med hela fjädebenet här. Men om man ska dumpa 30.000 på dämpare så kanske ytterligare en 10a inte spelar så stor roll om man kan få möjlighet till fjädrar då också.
/Magnus Wennerberg,
911 Targa -77.
911T Coupe -69.
924 -79
931 -79
911 Targa -77.
911T Coupe -69.
924 -79
931 -79
Re: KW ställbara dämpare till G modell.
Är de inte tillräckligt bra för att du ska skriva under med samma namn som i din blocket-annons du hänvisar tillcolin wrote:Såg dessa på blocket, har någon provat dem?
Colin
Bengt
@lagteknik
Re: KW ställbara dämpare till G modell.
Får väl hoppas att det är grovinställning han gör innan han ställer ner den på chassivågarna.
Höjda spindlar har man för att kunna sänka bilen utan att ändra camberförändringen vid nedfjädring för mycket.
Höjda spindlar har man för att kunna sänka bilen utan att ändra camberförändringen vid nedfjädring för mycket.
Hälsningar
Peter C
Med vatten endast i spolarburken
Peter C
Med vatten endast i spolarburken
Re: KW ställbara dämpare till G modell.
Man måste vara försiktig med hur mycket man höjer spindlarna baserat på vilka fälgar man har.
RSR hade höjt 19mm vilket fungerade under 15". Jag har också höjt mina 19mm och det är extremt tajt under mina 15are, som är väldigt tunna i godset. Jag har fått sllipa ned muttern som håller spindelleden och slipa ned bärarmen lite. Att använda låsbrickan kan man glömma.... Balansvikterna kan man inte heller placera hur som helst.
Skulle inte valt mer än 16 mm om jag gjort det idag.
Med 16"are så har man ca 12mm till att spela med...
RSR hade höjt 19mm vilket fungerade under 15". Jag har också höjt mina 19mm och det är extremt tajt under mina 15are, som är väldigt tunna i godset. Jag har fått sllipa ned muttern som håller spindelleden och slipa ned bärarmen lite. Att använda låsbrickan kan man glömma.... Balansvikterna kan man inte heller placera hur som helst.
Skulle inte valt mer än 16 mm om jag gjort det idag.
Med 16"are så har man ca 12mm till att spela med...
/Magnus Wennerberg,
911 Targa -77.
911T Coupe -69.
924 -79
931 -79
911 Targa -77.
911T Coupe -69.
924 -79
931 -79
Re: KW ställbara dämpare till G modell.
jodå säljer dem, men var ändå nyfiken på om någon provat dem.
Re: KW ställbara dämpare till G modell.
Det var ett reportage om dessa i Classic Porsche för några nummer sedan.
356A -59
Carrera -84
Carrera -84
Re: KW ställbara dämpare till G modell.
Oftast handlar det om de bakre dämparna, fram är det inte så kinkigt.
Men spindelns position är ju minst sagt viktig. För ca 25 år sen förbjöds öhlinarna i historiskt rally. Men det räckte med de bakre.
Fram, man kan ju fundera på kolvstångens diameter. Det är den som ger stabilitet tillsammans med övre infästningen. Hur karakteristiken är progressiv, regressiv och såhastigheten och i vilken riktning. Egentligen inget man vet nåt om i ett villagarage. Men det är saker som påverkar.
Med flyttad spindel påverkas även försprånget, det är en påverkan som är i stil med förändrad caster. Ökad rattkraft på återgång i det fallet.
Men spindelns position är ju minst sagt viktig. För ca 25 år sen förbjöds öhlinarna i historiskt rally. Men det räckte med de bakre.
Fram, man kan ju fundera på kolvstångens diameter. Det är den som ger stabilitet tillsammans med övre infästningen. Hur karakteristiken är progressiv, regressiv och såhastigheten och i vilken riktning. Egentligen inget man vet nåt om i ett villagarage. Men det är saker som påverkar.
Med flyttad spindel påverkas även försprånget, det är en påverkan som är i stil med förändrad caster. Ökad rattkraft på återgång i det fallet.