Svenska Reg papper 912 köpes
Svenska Reg papper 912 köpes
hej detta är kanske inte OK?
betalar ca 10-20 000kr för papper
problemet är jag har kommit över en ex racing 912 helt tomt skal som renoveras och skall få åka på vägen igen helt ombyggd i golv mm så inga chassinr kan jag hitta heller.
sfro är ett alternativ men då blir den amatörbyggd.. och får inte heta porsche i papprerna = värd skit och ingenting
ta bort tråden om den ej är okej
betalar ca 10-20 000kr för papper
problemet är jag har kommit över en ex racing 912 helt tomt skal som renoveras och skall få åka på vägen igen helt ombyggd i golv mm så inga chassinr kan jag hitta heller.
sfro är ett alternativ men då blir den amatörbyggd.. och får inte heta porsche i papprerna = värd skit och ingenting
ta bort tråden om den ej är okej
Re: Svenska Reg papper 912 köpes
Nej det är inte ok.
För det första är det bedrägeri du försöker göra sedan är detta något som jag tycker man skall försöka förhindra.
Som du också säger så är karossen inte värt ett skit utan nummer och det stämmer. Du skall inte få den mer värd än den faktiskt är.
Vi bör alla följa denna kaross så den inte blir något annat än vad den är, fejk.
Vi som varit med ett tag har sett ett antal bilar som plötsligt blivit RS -73 eller RSR.
För det första är det bedrägeri du försöker göra sedan är detta något som jag tycker man skall försöka förhindra.
Som du också säger så är karossen inte värt ett skit utan nummer och det stämmer. Du skall inte få den mer värd än den faktiskt är.
Vi bör alla följa denna kaross så den inte blir något annat än vad den är, fejk.
Vi som varit med ett tag har sett ett antal bilar som plötsligt blivit RS -73 eller RSR.
Claes A
Re: Svenska Reg papper 912 köpes
Finns inga nummer kvar? Heller inte det på instrument panelen, under radion (har för mig ett ska sitta där)?
Re: Svenska Reg papper 912 köpes
Men å andra sidan.......
Om någon har ett par papper utan kaross,som inte heller har något värde.
Och någon har en kaross utan papper.Är det inte bättre att para ihop dessa så det resulterar i en bil som får nöta lite asfalt.?.
Om någon har ett par papper utan kaross,som inte heller har något värde.
Och någon har en kaross utan papper.Är det inte bättre att para ihop dessa så det resulterar i en bil som får nöta lite asfalt.?.
Re: Svenska Reg papper 912 köpes
Absolut inte!
Man kan inte garantera var bilen hamnar i nästa led. Som Claes skriver så slutar det alltid illa och läser man Reutter-boken står det tom. när i produktionen bilen får sin”unverwechselbare identitet”
Man kan inte garantera var bilen hamnar i nästa led. Som Claes skriver så slutar det alltid illa och läser man Reutter-boken står det tom. när i produktionen bilen får sin”unverwechselbare identitet”
Porsche 911, 1977
DP-Zirkelbach
3.0
Röd
Porsche 911, 1971
Busbygge
2.5
Silver
DP-Zirkelbach
3.0
Röd
Porsche 911, 1971
Busbygge
2.5
Silver
Re: Svenska Reg papper 912 köpes
Kolla på instrumentbrädan som skrivits ovan. En så här tidig bil har till och med chassinumret där inte produktionsnumret. Är den gjord hos Karmann har den även ett nummer på centraltunneln vid luckan där man lossar växelreglaget. Tror Karmann även hade ett i bagagerummet under fläktpaketet.
För övrigt håller jag med om det som skrivits om fusket som tagit sjuka proportioner. Dokumenterade karossbyten är dock inte olagligt men då ska man ha ett vrak man tar ett nummer från och skrotar när man flyttar det till en hel kaross. Åtminstone gjorde man så förr i rallyvärlden.
För övrigt håller jag med om det som skrivits om fusket som tagit sjuka proportioner. Dokumenterade karossbyten är dock inte olagligt men då ska man ha ett vrak man tar ett nummer från och skrotar när man flyttar det till en hel kaross. Åtminstone gjorde man så förr i rallyvärlden.
Hälsningar
Peter C
Med vatten endast i spolarburken
Peter C
Med vatten endast i spolarburken
Re: Svenska Reg papper 912 köpes
Precis! Man kunde köpa en ny kaross av Porsche och detta registrerades (samma med motorblock).peterc wrote:Dokumenterade karossbyten är dock inte olagligt men då ska man ha ett vrak man tar ett nummer från och skrotar när man flyttar det till en hel kaross. Åtminstone gjorde man så förr i rallyvärlden.
Jag har dock svårt att tro att man inte kan hitta ett identifierbart nummer på en Porsche kaross. Den ska vara rejält slaktad för att det inte ska gå.
Johan
-
- Posts: 13
- Joined: Thu Jan 19, 2017 2:48 pm
Re: Svenska Reg papper 912 köpes
Fast om karossen stulits ur mitt garage och avidentifierats tycker inte jag att det är bättre.Nilsson wrote:Men å andra sidan.......
Om någon har ett par papper utan kaross,som inte heller har något värde.
Och någon har en kaross utan papper.Är det inte bättre att para ihop dessa så det resulterar i en bil som får nöta lite asfalt.?.
Re: Svenska Reg papper 912 köpes
Vill lixom inte lägga 200 000 i ekonomi plåt och delar på något utan värde i slutänden, då kan jag lika gjärna lämna den till fraggen
nej den är inte stulen den är köpt efter att ståt ute 10+år nu är den inne
nej den är inte stulen den är köpt efter att ståt ute 10+år nu är den inne
Re: Svenska Reg papper 912 köpes
Helt riktigt.Tänkte inte i dom banorna..Då avråder jag också.Litenochklen wrote:Fast om karossen stulits ur mitt garage och avidentifierats tycker inte jag att det är bättre.Nilsson wrote:Men å andra sidan.......
Om någon har ett par papper utan kaross,som inte heller har något värde.
Och någon har en kaross utan papper.Är det inte bättre att para ihop dessa så det resulterar i en bil som får nöta lite asfalt.?.
Re: Svenska Reg papper 912 köpes
Den borde väl ha ett värde som banbil?elgh33 wrote:Vill lixom inte lägga 200 000 i ekonomi plåt och delar på något utan värde i slutänden, då kan jag lika gjärna lämna den till fraggen
nej den är inte stulen den är köpt efter att ståt ute 10+år nu är den inne
Re: Svenska Reg papper 912 köpes
Behöver inte en "racebil" en identitet för att få tävla?
Risken är väl att denna bil/kaross är resultatet (resterna) av ett tidigare karossbyte och att identiteten redan finns om det skulle finnas ett chassienummer någonstans.
Risken är väl att denna bil/kaross är resultatet (resterna) av ett tidigare karossbyte och att identiteten redan finns om det skulle finnas ett chassienummer någonstans.
/Magnus Wennerberg,
911 Targa -77.
911T Coupe -69.
924 -79
931 -79
911 Targa -77.
911T Coupe -69.
924 -79
931 -79
Re: Svenska Reg papper 912 köpes
i många fall har tävlingsbilar (obs bara bana ej rally) egenstansade unika nr som matchar med vagnbokenMagnusW wrote:Behöver inte en "racebil" en identitet för att få tävla?
Risken är väl att denna bil/kaross är resultatet (resterna) av ett tidigare karossbyte och att identiteten redan finns om det skulle finnas ett chassienummer någonstans.